بازبینی وضعیت رودخانه ها و سد‌های استان یزد

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد: خوشبختانه از سال گذشته شاهد بارندگی‌های خوبی بودیم که اهمیت و توجه خاص به رودخانه ها، بازبینی وضعیت سد‌ها و بند‌ها را می‌طلبد.

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل مدیریت بحران استان یزد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهاباد با بیان اینکه در بحث رودخانه‌ها و حریم رودخانه در کل کشور مشکلاتی داریم، گفت: با توجه به اینکه حدود ۱۷ سال خشکسالی در کشور حکم فرما بوده، متأسفانه در بعضی از نقاط کشور به حریم رودخانه‌ها تجاوز شده است.

شاکری افزود: خوشبختانه از سال گذشته شاهد بارندگی‌های خوبی بودیم که اهمیت و توجه خاص به رودخانه ها، بازبینی وضعیت سد‌ها و بند‌ها را می‌طلبد. 
وی با اشاره به زلزله خیز بودن کشور گفت: در سطح استان یزد، در شهرستان بهاباد بیشتر زلزله را شاهد هستیم و لذا آمادگی در برابر زلزله خیلی مهم هست و تکلیف ما این است که آموزش و اجرای مانور‌ها را جدی بگیریم که با توجه به قانون جدید مدیریت بحران کشور، این وظیفه را بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته که قرار شده است. 
وی ادامه داد: نیاز است با شناسایی گروه‌های هدف، دوره‌های آموزشی برای تشکل‌های مردم نهاد، مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه برای افرادی که در شهرستان بهاباد سکنی دارند طراحی و اجرا شود. 
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با تأکید بر اینکه بحث آتش سوزی مراتع را باید جدی بگیریم گفت: بحث آتش سوزی  مراتع کشور درحال پررنگ شدن است.
شاکری با بیان اینکه برگزاری مانور‌های تمرینی باعث تقویت هماهنگی بین مدیران دستگاه‌ها می‌شود گفت: با توجه به اینکه بیشتر سابقه شهرستان بهاباد در زمینه زلزله است، برگزار مانور زلزله در اولویت کاری می‌باشد. 
خانی زاده فرماندار بهاباد نیز گفت: شهرستان بهاباد یک ایستگاه آتشنشانی دارد و موظف است به تمام نقاط شهرستان خدمات ارائه دهد که این موضوع با توجه به پراکندگی روستا‌های شهرستان مشکلاتی به همراه داشته است که می‌طلبد حداقل یک ایستگاه آتشنشانی در بخش آسفیچ راه اندازی شود. 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..