رئیس کل دادگستری استان یزد:

بنیاد صیانت از خانواده در شهرستان بافق تشکیل می شود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به تعداد بالای پرونده های خانوادگی در شهرستان بافق، تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در این شهر ضرورت دارد.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان بافق با بیان اینکه نیمی از پرونده کیفری و حقوقی شهرستان بافق مرتبط با موضوع و امور خانواده است، اظهار داشت: اگر خانواده مدیریت شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

 
وی از جوانان پشت خط ازدواج به عنوان یکی دیگر از آسیب‌های جدی حوزه خانواده یاد کرد و بیان داشت: باید همه نهادها با توجه به مسئولیت خطیر خود در حوزه خانواده زمینه لازم را جهت تسهیل ازدواج جوانان فراهم کنند.
 
دهشیری با بیان اینکه امنیت، عدالت و فراوانی نعمت از نیازهای اولیه جامعه و بشریت است، گفت: در ارزش گذاری رابطه دولت با ملت سخن از کیفیت و میزان خدمت عمومی است.
 
وی با بیان اینکه هدف ادیان الهی، ارسال رسل و انزال کتب، عدالت در جامعه بوده است، عنوان کرد: عدالت کارکردهای متفاوتی در حوزه افرینش به مصداق کلام نبوی که بالعدل قامت اسموات و الارض و در حوزه تشریع و قانونگذاری و جزا و پاداش دارد و عدالت منطق بر فطرت انسانی است و همه به دنبال تحقق آن جهت رسیدن به نقطه کمال و سعادت الهی هستند.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد ابراز داشت: دستگاه قضائی با نگاه احقاق حق و اجرای عدالت و ابطال باطل و مبارزه باظلم و بی عدالتی ایجاد شده تا مستقل و قاطع و استوار عدالت را اجرا کند و به عنوان پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی وظایفی بر عهده دارد که مهمترین آن تحقق عدالت در جامعه به عنوان بخشی مؤثر از حاکمیت است.
 
وی افزود: با حضور آیت الله رئیسی در مدیریت جهادی قوه قضائیه انگیزه و همت مضاعفی در کارکنان آن ایجاد شد که رسیدگی به بیش از ده هزار پرونده و کاهش پرونده‌های مسن و معوق در ۵ ماهه گذشته در استان یزد گواهی بر این ادعا است.
 
دهشیری با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در انتصاب آیت الله رئیسی اظهار داشت: معظم له در این حکم ۸ توصیه را بیان نموده‌اند که مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن از جمله آن هاست.
 
وی تصریح کرد: مردمی بودن دستگاه قضا به این معنی است که مردم قوه قضائیه را حقیقتاً ملجا و پناهگاه خود بدانند و دسترسی آسان به خدمات قصاییو عدالت داشته باشند.
 
دهشیری افزود: انقلابی بودن به این معنی است کارکنان قوه قضائیه با اراده و عزم فولادین خود ناممکن‌ها را ممکن کنند که چنین روحیه‌ای در صحنه‌های حساس نظام در بین ملت ایران بسیار دیده شده که مقابله با ویروس منحوس کرونا نمونه اخیر آن بوده است.
 
وی با تقدیر از کادر درمان و نیروهای مسلح در مقابله با ویروس کرونا گفت: ملت ایران با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و شرکت گسترده در رزمایش مومنانه برگ زرین و افتخار دیگری را در تاریخ این کشور به ثبت رساندند.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد در تبیین روحیه انقلابی قوه قضائیه تصریح کرد: انقلابی بودن در دستگاه قضا به معنای رسیدگی و برخورد قاطع در پرونده‌ها و قائل نشدن تفاوت بین صاحبان قدرت و ثروت با مردم است.
 
وی افزود: در حوزه مبارزه با فساد باید به جایی برسیم که قوه در تمامی سطوح خود به سلامت کامل دست یابد تا بتواند به فساد جامعه رسیدگی کند و سلامت به حدی برسد که مسؤولین برای کشف فساد در مجموعه جایزه تعیین کنند و کشف نشود.
 
دهشیری با اشاره به مشکلات حوزه قضائی شهرستان بافق گفت: یکی از مشکلات حوزه قضائی این شهرستان بحث فضای مجازی است که برخی افراد با اغراض و مقاصدی دست به قلم می‌شوند و فضا سازی می‌کنند در حالی واقعیت چنین نیست و هیچ نفعی نیز برای مردم ندارد و آرامش روانی جامعه را ممکن است مخدوش کند که رفتار این عده فعالین مجازی زیبنده شهرستان نیست.
 
دهشیری افزود: در این باره توصیه می‌شود که مراقب باشند انسجام و وحدت بین مسئولان و مردم حفظ شود و از دوقطبی کردن جامعه اجتناب کنند و باید در این حوزه نظارت قوی‌تری اعمال شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..