ضرورت بهره گیری از فضای مجازی

استاندار یزد: در دوران کرونا، ظرفیت فضای مجازی برای آموزش، ظرفیتی خوب و قابل اتکا بود.

به گزارش یزدی نیوزطالبی در نشست با نمایندگان معلمان استان با اشاره به خدمات ارزنده معلمان در اهتمام به آموزش دانش آموزان در دوره کرونا افزود: این قشرزحمت کش استان با بهره گیری از فضای مجازی در زمانی که هنوز بسیاری از استان‌ها فعالیت آموزشی خود را شروع نکرده بودند، برای خدمت کمر همت بستند و باید از آن‌ها قدر دانی کرد

طالبی از فضای مجازی به عنوان ظرفیتی قابل اتکا برای آموزش در شرایط خاص یاد کرد و گفت باید از این ظرفیت به عنوان ظرفیتی یاری رسان در تمامی شرایط بهره برد.
وی همچنین توجه به مطالبات معلمان را ضروری دانست و افزود: رفع بسیاری از مشکلات معلمان نظیر مسکن در چارچوب قانون وجود دارد و باید با استفاده از همین ظرفیت مشکلات این قشر را مرتفع کنیم.
استاندار همچنین پیگیری مشکلات معلمان را یکی از برنامه‌های دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: تمامی مطالباتی که نیاز به پیگیری داشته باشند با کمک نمایندگان مجلس امکان رفع آن‌ها را به وجود خواهیم آورد.
طالبی با بیان اینکه در گذشته برای رفع مشکلات معلمان خرید خدمتی پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم افزود: متاسفم که به رغم اینکه همه کار‌ها برای رفع این مشکلات انجام شد، اما همچنان این مشکلات به جای خود باقی است و به نظر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش برای رفع این مشکلات از کارآمدی لازم برخوردار نبوده است.
وی همچنین با اشاره به گستردگی فعالیت فرهنگیان و تنوع مشکلات این قشر از تشکیل شورای دائمی فرهنگیان در استان خبر داد و افزود:این شورا با هر عنوانی نظیر اتاق فکر هر دو تاسه ماه یک بار برای تبیین مشکلات این قشر و تعییین راه کار‌های رفع آن‌ها تشکیل جلسه خواهد داد.
استاندار با تاکید بر اینکه صدر نشینی چندین ساله دانش آموزان یزدی در کنکور بیان کننده توانمندی بالای معلمان یزدی است و باید به آن افتخار کرد افزود: متاسفانه این صدر نشینی آنچنان که باید دستاوردی در استان بر جای گذاشته باشد نگذاشته و باید در کنار توجه به این مقوله به مباحث دیگر نظیر توانمندسازی سایر بخش‌های آموزش و پرورش نظیر هنرستان‌ها پرداخته شود.
در این نشست نمایندگان معلمان بازنشسته، خرید خدمت، پیمانی‌ها، قراردادی‌ها و برخی از مدیران مدارس استان به بیان مشکلات این بخش از جامعه پرداختند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..