نجات ۶ فرد گرفتار شده در مناطق کوهستانی یزد

نیروهای هلال احمر افراد گرفتار شده در دامگاهان مهریز و تامهر تفت را نجات دادند.

به گزارش یزدی نیوز معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات چهار فرد گرفتار شده در منطقه کوهستانی دامگاهان مهریز به همت تیم‌های کوهستان هلال احمر یزد و مهریز خبر داد

سید مهدی حسینی افزود: بنا به گزارش مردمی به مرکز کنترل هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال احمر استان یزد مبنی بر گرفتار شدن چهار نفر در منطقه کوهستان دامگاهان مهریز تیم‌های جستجو و نجات هلال احمر و واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: به دلیل صخره‌ای بودن منطقه و نیاز به تجهیزات تخصصی، تیم پشتیبان نیز به محل حادثه اعزام که به همراه تیم واکنش سریع استان و یک تیم نجاتگران هلال احمر که در منطقه حضور داشتند بتوانند افراد گرفتار شده را نجات دهند.
حسینی افزود: نجاتگران هلال احمر با استفاده از ست کوهستان پس از دسترسی به افراد گرفتار شده آن‌ها را به پایین کوه و منطقه امن منتقل نمودند.
وی عنوان کرد: این عملیات ۱۱ ساعت طول کشید که در این عملیات ۱۶ نیرو عملیاتی (۱۳ نفر نجاتگر داوطلب و ۳ نفر نجاتگر پرسنل) با ۴ خودرو عملیاتی (آمبولانس و کمک دار سبک) از مرکز استان و شهرستان مهریز حضور داشتند.
این مقام مسئول بیان داشت: در حین این عملیات، امدادرسانی به کودک مشکوک به آپاندیس نیز توسط امدادگران هلال احمر انجام و به نیرو‌های امدادی اورژانس تحویل داده شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت هم از نجات ۲ فرد گرفتار شده در چشمه تامهر، توسط تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر این شهرستان خبر داد.
جلیل کهدویی گفت: بعدازظهر دیروز طی گزارشات مردمی ۵ نجاتگر تیم کوهستان هلال احمر، عازم منطقه شده و عملیات امداد رسانی و نجات آغاز شد.
کهدویی با اعلام اینکه این عملیات نجات سه ساعت طول کشید، عنوان کرد: نجاتگران هلال احمر با استفاده از ست نجات کوهستان موفق شدند ۲ فرد گرفتار را به پایین کوه و منطقه امن انتقال دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..