نماینده مردم یزد در مجلس تأکید کرد:

لزوم ارائه طرح راهبردی‌ اقتصادی توسط اندیشکده صفا در یزد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت استفاده از اندیشکده‌های مختلف برای توسعه بیش از پیش گفت: اندیشکده صفای یزد باید برای توسعه بیش از پیش استان طرح راهبردی مکتوب به مدیریت اجرایی ارائه کند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدصالح جوکار» در نشست تعاملی اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد یزد که با حضور جمعی از کارآفرینان و صنعتگران برتر استان به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به آشنایی خود از مسائل و مشکلات حوزه صنعت، اظهار کرد: قرار است تمام دغدغه‌های حوزه صنعت و معدن استان یزد را به صورت فصلی بررسی و پیگیری کنیم.

 
وی فعالیت‌های مستمر اندیشکده صفا با محوریت توسعه اقتصادی استان یزد را حائز اهمیت دانست و افزود: فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی این اندیشکده مبنای بهتری برای تصمیم گیری و ارائه راهکار به نمایندگان مجلس است.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در کشورهای مختلف اندیشکده‌های متعددی وجود دارند که راهبردهایی را به دولت‌ها ارائه می‌دهند،‌گفت: امیدوارم مبنای توسعه در استان یزد بر این باور باشد که در حوزه قانون‌گذاری و نظارت نیز از خروجی‌های اندیشکده در کمیسیون های مختلف استفاده کنیم.
 
جوکار با اشاره به اهمیت دوران پسا کرونا،‌تصریح کرد: این دوران قطعا شرایط خاصی خواهد داشت و ممکن است ساختارها را نیز در کشور تغییر دهد، به همین منظور دولت باید عملکرد و رفتار خود را مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار دهند، لذا ما نیز با توجه به تحلیل شرایط و راهبردهای لازم فرصت هایی را هم خلق کرده و راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت خواهیم داشت.
 
این مسئول با بیان این‌که اندیشکده صفای یزد باید طرحی مکتوب برای سال جاری ارائه دهد تا به عنوان راهبرد مورد استفاده قرار گیرد، بیان کرد: تحقق جهش تولید باید محور برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای قرار گیرد.
 
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مرکز پژوهش‌های مجلس یک مرکز مشاوره تخصصی برای نمایندگان است که در ادوار قبل کمتر مورد توجه نمایندگان قرار گرفته، خاطرنشان کرد: امیدوارم در این دوره بیشتر مورد توجه باشد و نمایندگان بتوانند با استفاده از این مرکز در کنار اندیشکده برای توسعه استان و حل مشکلات در همه حوزه‌ها گام بردارند.
 
وی تأکید کرد: معتقدم برای جهش تولید و در مجموع برای حل مشکلات ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود، بجای قانون‌گذاری تجمیع قوانین را داشته باشیم و با اصلاح مدیریت‌ها نیز بتوانیم اشکالات را رفع کنیم.
 
جوکار در ادامه با بیان این‌که در استان یزد نیروی کارگر ساده بیکار نداریم و بیشتر فارغ التحصیلان با معضل بیکاری دست به گریبان هستند گفت:‌ باید در زمینه‌های دانش‌بنیان و طرح‌های تخصصی اقدام کرد.
 
این مسئول با اشاره به این‌که قطعا به تناسب شرایط باید ساختارها و سیستم‌ها را نیز تغییر داد، خاطرنشان کرد: دخیل کردن بخش خصوصی و کم کردن دخالت‌های دولت به ویژه برای شرکت‌های دولتی که متاسفانه زیان‌ده نیز هستند موثرترین راهکار برای تحقق شعار سال است.
 
وی با اشاره به این‌که متاسفانه همیشه تولید کننده مظلوم واقع شده و امروز وضعیت به گونه‌ای است که دلال و واسطه سود اصلی را می‌برد و این نتیجه رانت خواری‌ها و عدم شفافیت است، اظهار کرد: بازنگری جدی در این امور ضروری است.
 
نماینده مردم یزد در مجلس بررسی مستمر چالش‌های حوزه صنعت و تولید را ضروری دانست و بیان کرد: پیگیری هر یک از چالش‌ها مهم است و اگر با ارائه راهکار همراه باشد مجلس به راحتی می‌تواند موضوع را دنبال کند.
 
این مسئول در پایان با بیان این‌که انتظار دارم اندیشکده صفا در استان یزد مشاوره‌های موثر همراه با راهکار اجرایی به نمایندگان استان ارائه دهد، گفت: ما در مجلس نیز از ظرفیت این مهم استفاده خواهیم کرد تا با هم اندیشی و استفاده از این مهم وضعیت فعلی را به بهبودی و پیشروی‌ برسانیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..