استاندار یزد تاکید کرد

ضرورت صیانت از سرمایه اجتماعی شکل‌گرفته در ایام کرونا

‌استاندار یزد گفت: باید از سرمایه اجتماعی و روحیه ایثار شکل گرفته در جریان مقابله با ‌بیماری کرونا در جامعه، صیانت شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بخش مذهبی و فرهنگی استان نقش قابل توجهی در کنترل بیماری کرونا داشتند.

 
استاندار یزد ادامه داد: به دلیل همراهی مناسب نماینده ولی فقیه در استان و دیگر بزرگان مذهبی استان، هیچ‌گونه اختلافی در زمینه تعطیلی اماکن مذهبی و اعمال محدودیت‌ها برای برگزاری مراسم‌های مذهبی به‌وجود نیامد و بخشی از موفقیت استان در زمینه مدیریت بیماری کرونا نتیجه این همراهی و همدلی بود.
 
طالبی اظهار کرد: باید از سرمایه اجتماعی و روحیه ایثار و از خود گذشتگی شکل گرفته در جریان مقابله با بیماری کرونا در جامعه، صیانت شود.
 
وی افزود: بخش مذهبی و فرهنگی استان باید با تنوع بخشی به فعالیت‌های خود و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و ارتباطات غیر مستقیم، از شرایطی که این بیماری پدید آورده برای خلق فرصت‌های جدید استفاده کند.
 
استاندار یزد گفت: بحران کرونا به ما نشان داد می‌توان از ظرفیت فضای مجازی برای تقویت معنویات جامعه و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بهره برد.
 
طالبی تصریح کرد: در مقابله با بیماری کرونا شاهد تجلی روحیه ایثار و از خودگذشتگی بسیاری در استان بودیم که از جمله آنها می‌توان به توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر، به ویژه در ماه مبارک رمضان و در قالب رزمایش مواسات همدلانه اشاره کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..