معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

زمین برای واجدان شرایط مسکن در شهرهای استان ‌تامین شده است

در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اردکان با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، مطرح شد:زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در ‌همه شهرهای استان تامین شده است.

به گزارش یزدی نیوز‌"‌محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست ضمن تقدیر از اعضای شورا‌ی ‌اسلامی شهر اردکان در پیگیری مشکلات شهر، از زحمات اعضای شورا و شهرداری در بحران انتشار ویروس کرونا تشکر ‌کرد.

"صادقیان" گفت: در با‌زه زمانی انتشار ویروس کرونا، تعطیلی ها و توقف صنایع و خدمات، شهرداری ها ضمن مواجه با مشکلات شهری با کاهش در‌آمد و وصول عوارض ها نیز روبرو شده اند به‌گونه ای که برخی از شهرداری ها حتی توان پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارند.
معاون عمرانی استاندار درباره تامین مسکن و گرانی مسکن  اعلام کرد: نیاز مسکن در مردم موضوعی است که ‌در اولویت کاری ما قرار دارد اما در بازه زمانی فعلی خرید و فروش زمین و ملک در بین بنگاه ها بازارگرمی و با هدف افزیش قیمت است.
وی ادامه داد: وقتی زمین مورد نیاز احداث مسکن در طرح اقدام ملی را تامین می کنیم مردم نباید ‌دیگر گول حباب زمین و مسکن را بخورند و در طرح اقدام ملی تامین مسکن دولت موظف است برای افراد واجد شرایط، مسکن فراهم کند.
صادقیان ‌افزود: دو اقدام برای کاهش قیمت زمین و مسکن در استان انجام شده و مردم لازم نیست برای خرید زمین یا مسکن عجله کنند زیرا زمین برای افراد واجد شرایط در اختیار دستگاه های مختلف قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: در دومین قدم قرار است طرح اخذ مالیات از خانه های خالی در ماه های آینده عملیاتی شود که منجر به عرضه مسکن و کاهش اجاره بها و قیمت مسکن خواهد شد.
معاون امور عمرانی ‌استاندار در پایان سخنان خود درخصوص کمک به اجرای آسفالت معابر شهر اردکان و پیگیری اعتبار بازآفرینی و تعرفه های نظام مهندسی در شهرستان ها توضیحات و راهکارهای لازم را ارائه نمود.
اعضای شورای اسلامی شهر اردکان نیز در این نشست درخصوص مشکلات ایجاد شده در تجمیع عوارض ارزش افزوده برای شهرداری های شهرستان اردکان به ویژه شهرداری اردکان و همچنین برخی از مشکلات شهری به خصوص آسفالت معابر شهر اردکان و عدم تامین اعتبار پروژه های بازآفرینی مطالبی را بیان کردند.
همچنین شهردار اردکان در این جلسه پتانسیل و ظرفیتی که در شهر اردکان برای پروژه های قابل سرمایه گذاری وجود دارد را عنوان کرد و خواستار تلاش در جذب سرمایه گذار در این حوزه شد.
گفتنی است موضوع مرتبط با افزایش تعرفه نظام مهندسی در شهرهای استان به ویژه اردکان یکی دیگر  از دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر بود که در راستای کاهش تخلفات ساخت و ساز، خواستار بررسی موضوع و تجدید نظر در تعرفه نظام مهندسی شدند.
دیگر مشکلات مطرح شده در این جلسه از سوی اعضای شورا افزایش قیمت زمین و مسکن در شهر اردکان و لزوم مساعدت برای تامین مسکن جوانان و کارگران ‌این شهر بود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..