رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد:

حل و فصل دعاوی با کدخدا منشی تقویت شود

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد گفت: حل و فصل دعاوی با کدخدا منشی و توافق طرفین از طریق شورای حل اختلاف، بسیار بهتر و اثر گذارتر از فصل خصومت با حکم در دادگاه است و باید تقویت شود.

به گزارش یزدی نیوز مجید فرهمند زاده  در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش نیر اظهار داشت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید برای هر یک از جرایم و دعاوی حقوقی در حوزه نیر برنامه ویژه پیشگیرانه، تدوین و اجرا کرد.

 
وی، جرایم سرقت، ضرب و جرح عمدی، تصرف عدوانی، مزاحمت، توهین، فحاشی و خلع ید و دعاوی حقوقی مانند مطالبه وجه، دعاوی خانواده را از جمله موضوعات دارای فراوانی پرونده در دستگاه قضائی ذکر کرد و بیان داشت: برای هر یک از موضوعات می‌توان برنامه‌های پیشگیرانه وضعی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی ویژه ای طراحی و اجرا کرد.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد بر تقویت شورای حل اختلاف صلحی، تأکید کرد و گفت: حل و فصل دعاوی با کدخدا منشی و توافق و تراضی طرفین از طریق شورای حل اختلاف، بسیار بهتر و اثر گذارتر از فصل خصومت با حکم در دادگاه است.
 
وی، موضوع احیا حقوق عامه و تصویب دستورالعمل نظارت و پیگیری آن از سوی رئیس قوه قضائیه و گسترش عدل، دفاع از آزادی‌های مشروع و مبارزه با فساد را از مسائل مورد اهتمام قوه قضائیه دانست و اظهار داشت: از جمله مسائلی که در سند تحول قوه قضائیه همچنین حکم ابلاغ رئیس قوه قضائیه توسط رهبر معظم انقلاب به آن تأکید شد، مباحث مبارزه با فساد و برخورد با دانه درشت‌ها بود که در استان نیز بازپس گیری هزاران هکتار اراضی دولتی در پرونده‌های مختلف نمونه‌ای از این تلاش هاست.
 
فرهمندزاده با اشاره به بحث جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید در سال جاری، همه ارکان اجرایی و قضائی باید در جهت تحقق این اصل مهم بسیج شوند و در این مسیر از هیچ تلاشی رویگردان نباشند.
 
 در این مراسم از تلاش‌های محمدتقی کریمی تقدیر و مهدی غلامی زاده به عنوان سرپرست دادگاه عمومی بخش نیز معرفی شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..