امام جمعه یزد:

یزد نیازمند چند پارک بزرگ اختصاصی برای بانوان است

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه شهر یزد نیازمند چند پارک اختصاصی و بزرگ برای تفریح بانوان است، گفت: برخی به جای اینکه چنین فضاهایی در شهر ایجاد کنند به دنبال ترویج دوچرخه سواری هستند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری  در دیدار با فرمانده و معاونین نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا برخی از سودجویان سعی بر سو استفاده از مشکلات پیش آمده برای مردم داشتند، اظهار داشت: در استان یزد هم شاهد برخی احتکارها و گران فروشی‌ها بودیم که خوشبختانه نیروی انتظامی در این زمینه خوب عمل کرد.

 
وی بر ضرورت وجود برنامه‌های فرهنگی در حوزه مباحث امنیتی ویژه افراد مختلف جامعه از سوی نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی باید در حوزه فرهنگ سازی هم ورود کند به ویژه با استفاده از ظرفیت مدارس و انجمن اولیا و مربیان، در این حوزه ورود پیدا کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد به مشکلات و تصادفات موتورسیکلت‌ها در یزد اشاره کرد و افزود: متأسفانه در استان یزد تصادفات موتورسیکلت‌ها و کشته‌های آنها بسیار زیاد است و باید نسبت به آن برنامه ریزی داشته باشیم.
 
ناصری با بیان اینکه در هر جامعه‌ای سرمایه اصلی و با اهمیت نیروی انسانی به ویژه جوانان هستند، عنوان کرد: اکثریت رانندگان موتورسیکلت‌ها در استان یزد جوان هستند و تصادفات هم در بین آنها زیاد است.
 
امام جمعه یزد افزود: علاوه بر موتورسیکلت سواران، تصادفات رانندگی با خودروها هم در استان یزد و کشور بالاست و سالانه چندین هزار نفر که عمدتاً از بین جوانان هستند را در این تصادفات از دست می‌دهیم.
 
ناصری به افزایش تصادفات سال گذشته یزد نسبت به سال ۹۷ گفت: برای اصلاح این روند باید با تقویت زیرساخت‌ها، موتورسواری را به دوچرخه سواری تبدیل کنیم و یا اینکه کارخانه‌های موتورسیکلت اقدام به تولید موتورسیکلت‌های سبک و برقی که سرعت بالایی نداشته باشند کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه این موتورسیکلت‌ها باید جایگزین موتورهای فعلی شود، گفت: موتورهای تندرو را باید از سطح جامعه جمع کنیم و یا اینکه برای استفاده از آن شرایطی در نظر بگیریم که همه نتوانند سوار آن شوند و دیگر شاهد این چنین تصادفاتی که عمدتاً به دنبال حرکات نمایشی یا سرعت بالا صورت می‌پذیرد نباشیم.
 
ناصری یزدی توجه به ارتقای فرهنگ رانندگی در یزد و کشور را بسیار مهم دانست و گفت: ناامن بودن وسایل نقلیه یکی از بخش‌هایی است که عامل تصادفات می‌شود ولی قطعاً یکی از مهمترین عوامل اصلی تصادفات در کشور، بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات است.
 
امام جمعه یزد به بحث دوچرخه سواری بانوان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هیچ مخالفتی با ورزش بانوان وجود ندارد، تصریح کرد: بارها و بارها به شورای شهر و شهرداری یزد تاکید کردیم که در نقاط مختلف شهر فضاهای اختصاصی ویژه ورزش، تفریح و دوچرخه سواری بانوان ایجاد کنند تا هم حرمت بانوان حفظ شود و هم بتوانند به راحتی اقدام به ورزش و دوچرخه سواری کنند.
 
وی افزود: این پارک‌های بانوان واقعاً نیاز شهر یزد است ولی متأسفانه به نظر می رسد برخی افراد هستند که عمداً به جای اینکه نیاز بانوان به فضاهای تفریحی و رفاهی را برطرف کنند، به دنبال ترویج دوچرخه سواری بانوان در خیابان‌های شهر و در ملاء عام هستند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..