جهاد قضایی در یزد؛

کاهش اطاله دادرسی اولویت دستگاه قضا در یزد است

قائم مقام رئیس دادگستری استان یزد با اشاره به تحقق جهاد قضایی در یزد گفت: یکی از مواردی که در این زمینه به عنوان اولویت دنبال می شود، کاهش اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده هاست.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر شمس در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه بخش عمومی زارچ با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم دستگاه قضا در استان یزد، حجم بالای ورودی پرونده هاست، اظهار داشت: این امر به طور طبیعی اطاله دادرسی را نیز به دنبال دارد.

 
وی با اشاره به اینکه ورودی بیش از حد پرونده به دستگاه قضائی یزد، قضات را به مرز فرسودگی رسانده است، افزود: برخی قضات در ماه به بیش از ۴۰۰ پرونده، با حفظ کیفیت، رسیدگی می‌کنند که این یک جهاد قضائی است.
 
شمس ادامه داد: کاهش ورودی پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از اولویت‌های سند تحول قوه قضائیه است که در همه ارکان قوه قضائیه به آن پرداخت شده است.
 
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تعداد بالای تأیید آرای دادگاه بخش در زارچ و کمترین نقض آن در محاکم عالی تجدیدنظر تصریح کرد: این مهم نشان از دقت نظر و تلاش اثرگذار رئیس دادگاه عمومی بخش زارچ بوده است.
 
وی کاهش جمعیت کیفری، حبس زدائی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را از اولویت‌های دستگاه قضائی برشمرد و یادآور شد: رشد ۵۰ درصدی استفاده از احکام جایگزین حبس در دادگاه‌های عمومی بخش زارچ نشان از همین موضوع را دارد.
 
شمس از مبارزه با فساد به عنوان یکی دیگر از مسائل مورد اهتمام در قوه قضائیه یاد کرد و گفت: پس از انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه، بحث مبارزه با فساد به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و این مبارزه به صورت جدی در درون و بیرون دستگاه قضائی دنبال شده است.
 
 در این مراسم از تلاش‌های محمدحسین دهقانی زاده تقدیر و حسین رعیت به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش زارچ معرفی شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..