مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد:

آماده‌سازی کامل موزه دفاع مقدس رویکرد جدی بنیاد حفظ آثار استان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان با بیان اینکه گالری یک موزه دفاع مقدس یزد به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است، تاکید کرد: آماده‌سازی کامل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس رویکرد جدی این بنیاد است.

به گزارش یزدی نیوز روز پنج‌شنبه یکم خرداد ماه "‌سرهنگ منصور زارع" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد، با اشاره به سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر عنوان کرد: در چهارم آبان‌ماه سال ۵۹ در حالی که مدت کوتاهی از جنگ تحمیلی گذشته بود، خرمشهر اشغال شد و ۵۷۶ روز در اشغال رژیم بعثی ‌عراق بود تا اینکه با همت و مقاومت رزمندگان و مردم غیور خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ آزاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان ادامه داد: آنچه باعث پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس شد، دانش نظامی و قوت فرماندهی و استعداد جوانان ما برگرفته از سیره اهل بیت(‌ع) و رهنمودهای امام راحل و عامل دیگر نیروی ایمان و شجاعت و نترس بودن رزمندگان بود.
‌زارع افزود: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و اکنون احساس می‌کنیم که امروز هیچ قدرتی پاسخگوی قدرت ایران نیست و این اثبات شده است و با توکل به خدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم که هیچ دشمنی نمی‌تواند نگاه چپ به کشور ما داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروز هم در شرایطبروز و شیوع بیماری کرونا باز هم ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس تکرار شده و مردم و جوانان ما به میدان آمدند، کادر درمان از جان خود گذشت، زنان به تولید ماسک در خانه‌های خود پرداختند و سایر اقشار نیز در عرصه‌های رسیدگی به نیازمندان وارد میدان شدند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های سوم خرداد در استان یزد، ‌گفت: تجلیل از ایثارگران ‌و خانواده‌های شهدای سلامت با محوریت بنیاد شهید، پیشکسوتان دفاع مقدس و سپاه، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری راهیان نور مجازی، برگزاری مسابقه دل نوشته، عکس، فیلم کوتاه و ایثارگری در حوزه سلامت از برنامه‌های سوم خرداد ماه امسال است.
زارع با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فراخوانی با عنوان "بیایید خاطرات خود را جاودانه کنیم" منتشر کرد، ‌ادامه داد: این اقدام در راستای ثبت ایثارگری‌ها و تجربیات در زمان کرونا انجام شد تا اقدامات این دوران نیز مانند دوران دفاع مقدس ماندگار شود.
وی ‌افزود: از شب دوم خرداد نیز به مدت ۱۰ شب با موضوع چهلمین سالگرد دفاع مقدس در فضای مجازی، آپارات و لایو ایسنتاگرام برنامه‌ای با عنوان "شبهای طلایی" خواهیم داشت که در این برنامه هر شب یک دستگاه و نهاد دستاوردهای ۴۰ ساله خود در زمینه جمع آوری آثار شهدا و ایثارگران را عرضه خواهند کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پاسخ به سوال خبرنگار یزدی نیوز مبنی بر زمان بهره‌برداری کامل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد، خاطرنشان کرد: گالری یک موزه دفاع مقدس یزد به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است ‌و آماده سازی کامل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس رویکرد جدی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.
زارع در مورد تولیدات این بنیاد در حوزه چاپ و نشر کتاب، ‌گفت: دانشنامه دفاع مقدس یک اثر ماندگار است که در کنگره ملی شهدای استان آماده و رونمایی می‌شود.
وی افزود: سال گذشته نیز در حوزه تاریخ شفاهی، کتاب "آتش بار" منتشر و به عنوان کتاب شاخص و برتر کشور معرفی شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان ادامه داد: ‌هر ساله باید ۵۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف از جمله نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس منتشر شود که امسال ۲۳ عنوان در دست چاپ است و به محض تأمین اعتبار منتشر می‌شود.
زارع گفت: تولیدات هنری را نیز در دست اقدام داریم و در سال جاری تاکنون پنج اثر هنری با محوریت دفاع مقدس منتشر شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: امسال رویکرد مهم‌تر ما ‌در بنیاد فعالیت ویژه در زمینه‌های هنری به ویژه در فضای مجازی است و اهالی رسانه‌ و هنرمندان استان را به مشارکت در این زمینه دعوت می‌کنیم.
 
★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..