دستور رئیس کل دادگستری برای شناسایی واحد‌های راکد و نیمه راکد

رئیس کل دادگستری استان یزد: دادستان‌ها نسبت به شناسایی واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد و نیمه راکد حوزه قضایی خود اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری اظهار داشت: دادستان‌ها با استفاده از ظرفیت ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانند این مشکل را برطرف کرده و رونق مجدد تولید را در این واحد‌ها با حمایت حقوقی و قضایی رقم بزنند.

وی در جلسه با دادستان‌های سراسر استان یزد افزود: ارتباط با نخبگان جامعه و نشست هم اندیشی با آن‌ها و اخذ ایده‌ها و نظراتشان با هدف شناسایی مشکلات و آسیب‌های موجود در جامعه یکی از راهبرد‌های مقام‌های قضایی است.
دهشیری مقابله جدی و قاطع با قاچاق کالا را از الزامات رونق و جهش تولید دانست و تأکید کرد: دادستان‌ها باید با شناسایی زمینه فساد، از شکل گیری نطفه هرگونه جرایم پیشگیری کند.
این مقام قضایی، رسانه‌ها را از ارکان حکمرانی خوب دانست و گفت: تبیین و تشریح تلاش‌های مجموعه قضایی با استفاده از ظرفیت رسانه در چارچوب مقررات و ضوابط، ضمن ارتقاء سرمایه اجتماعی، آحاد جامعه را در جریان امور و خدمات و تلاش‌های قوه قضاییه قرار می‌دهد.
وی بر بررسی دقیق و گذاشتن وقت ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و المدعی تاکید کرد و یادآور شد: اهتمام به رفع مشکلات مردم از موضوعات مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است که باید تلاش شود با اهتمام نسبت به پرونده‌های کثیرالشاکی و پر مدعی موضوع این پرونده‌ها در اولویت رسیدگی قرار گیرد.
دهشیری با تاکید بر اجرای دقیق دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری از دادستان‌ها خواست اهتمام جدی و نظارت قوی و مستمر بر قرار افرادی که با قرار‌های تامین کیفری بالاخص با دوره ماندگاری کوتاه مدت به زندان معرفی می‌شوند داشته باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..