اعمال جریمه نقدی برای حفظ بهداشت شهری در یزد

معاون خدمات شهری شهرداری یزد از اعمال ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند برای افراد خاطی بر هم زننده‌ی بهداشت شهری خبر داد و گفت: عاملین انتشار آلودگی در شهر یزد به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز«حسین صالحیان» با بیان این‌ که از شهروندان تقاضا می‌شود در رعایت ساعات جمع آوری پسماند خانگی با شهرداری همکاری کنند، اظهار کرد: بی‌توجهی برخی همشهریان در خصوص ساعات جمع‌آوری پسماندهای خانگی موجب بروز برخی مشکلات و نیز انتشار آلودگی می‌شود.

 
وی افزود: قانون‌گذار در خصوص رعایت نکردن مقررات جمع آوری پسماند خانگی به شهرداری، این اجازه را داده است که با استفاده از ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند با متخلفان برخورد کند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: در مرحله اول با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شد با نصب بنر در مکان‌های مختلف نسبت به آگاهی دادن به شهروندان اقدام و از اوایل خرداد ماه امسال وارد مرحله اجرایی این طرح خواهیم شد.
 
صالحیان در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت این بند قانونی در خصوص مدیریت پسماند خانگی، تصریح کرد: تمام فرآیند نگهداری، مخلوط کردن، جمع‌آوری، حمل و نقل، خرید و فروش، دفع و تخلیه پسماندها در محیط، باید طبق مقررات آیین‌نامه اجرایی انجام ‌شود.
 
این مسئول با بیان این‌که عدم رعایت قانون در خصوص مدیریت پسماند، به حکم مراجع قضایی منحر به جریمه نقدی خواهد شد، گفت: جمع آوری پسماند خانگی طبق تقویم های توزیع شده در مناطق، ساعت ۲۲ از درب منازل انجام می‌شود.
 
به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، صالحیان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف می‌توانند با سامانه ارتبط مردمی ۱۳۷ تماس گرفته و در اسرع وقت با افراد متخلف برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..