لزوم نظارت بر نحوه فعالیت معادن شهرستان اشکذر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: توسعه فعالیت‌های معدنی از جمله چالش‌های زیست محیطی شهرستان اشکذر است که نیاز به نظارت جدی دارد.

به گزارش یزدی نیوز اقبالی زارچ در حاشیه بازدید از برخی از معادن شهرستان اشکذر بیان داشت: تحقق حفاظت محیط زیست و حراست از زیست بوم و منابع طبیعی شهرستان، بدون مطالعه و بررسی موقعیت استقرار معادن، در هنگام صدور مجوز فعالیت از ناحیه نهاد‌های مرتبط، امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه عملکرد معادن دقت لازم انجام نمی‌شود، افزود: نظارت بر میزان استخراج معادن بر اساس مجوز اکتشاف و استخراج صادره و جلوگیری از برداشت‌های بیش از مجاز و رعایت مقررات بالادستی از وظایف دستگاه‌های صادر کننده مجوز در حوزه صنعت و معدن می‌باشد.
این مقام قضایی ادامه داد: فعالیت‌های بی رویه معادن نه تنها موجب افزایش گرد و غبار و آلودگی هوا بلکه موجب کاهش شادابی رویش‌های گیاهی در اراضی مرتعی می شود و کاهش عملکرد پوشش گیاهی را هم در پی دارد.
اقبالی تأکید کرد: در شرایط حاضر به لحاظ اهمیت و حساسیت حفظ منابع و ذخایر طبیعی و جلوگیری از تعرض بی حد به معادن شناسایی شده، جهت احیای حقوق عامه و منافع بیت المال با متخلفین در این حوزه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: باید دستگاه‌های ناظر گزارشی از معادن نابود کننده محیط زیست و طبیعت را ارائه کرده تا با متخلفان برخورد جدی شود.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..