مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد:

سامانه مکان‌یابی فضاهای آموزشی در یزد بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد گفت: بهره برداری از سامانه مکان یابی فضاهای آموزشی به عنوان یکی از اولویت های مهم سال جاری در یزد پیگیری می شود.

به گزارش یزدی نیوز جواد ذاکر در نشستی خبری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت: نوسازی مدارس امسال در استان یزد دو برنامه اصلی را به عنوان اولویت‌های اصلی پیگیری می‌کند که یکی از آنها، بهره برداری از سامانه مکان یابی برای فضاهای آموزشی است.

 
وی عنوان کرد: این سامانه در سال ۹۸ در دست اجرا قرار گرفت و بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید تا پایان سال ۹۹ به طور کامل بهره برداری شود.
 
ذاکر، هدف از راه اندازی این سامانه را شناسایی بهترین فضاها از نظر شعاع دسترسی و پراکندگی برای احداث مدارس و فضای آموزشی اعلام کرد و گفت: با بهره مندی از اطلاعات این سامانه می‌تواند بهترین زمین‌ها را برای احداث مدارس خیرساز پیشنهاد داد.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد، استفاده از ظرفیت خیران و ساماندهی آنها همچنین افزایش مشارکت خیران در احداث فضاهای آموزشی را نیز یکی دیگر از اولویت‌های سال جاری برشمرد و بیان کرد: در این زمینه به همراهی و همکاری رسانه‌ها نیاز داریم.
 
وی با اشاره به اینکه یزد از استان‌های پیشگام در زمینه مشارکت خیران در استان است، افزود: در ماه رمضان امسال ۱۰ کلنگ زنی پروژه خیرساز در مناطق مختلف استان از جمله مهریز، زارچ، یزد و … انجام شد.
 
ذاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان بالغ بر هزار و ۱۲۰ مدرسه فعال وجود دارد، ادامه داد: در استان یزد در مجموع هزار و ۶۰۰ مدرسه دولتی وجود دارد که با این حساب، ۴۰۰ مدرسه استان، متروکه و غیرفعال است.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد عنوان کرد: مدارس دایر تخریبی در استان یزد به ۳۰ درصد رسیده و این میزان در تفت ۵۴ درصد، در اردکان ۴۳ درصد، نیر ۳۹ درصد و شهر یزد ۲۷ درصد است.
 
وی در مورد مدارس خشت و گلی استان یزد نیز بیان کرد: چهار مدرسه خشت و گلی در استان وجود دارد که هر چهار مورد در سال گذشته تأمین اعتبار شد و همه آنها در مهر ماه به بهره برداری می‌رسد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..