‌ مدیر مخابرات منطقه یزد مطرح کرد:

حمایت مخابرات استان از پویش در خانه بمانیم با افزایش ۵۰ درصدی پهنای باند

مدیر مخابرات منطقه یزد خاطرنشان کرد: با افزایش ۲۰ گیگابایت پهنای باند ورودی استان این ظرفیت را به ۴۰ گیگ افزایش دهیم ‌و در ایام بروز و شیوع کرونا زیرساخت‌های لازم را برای حمایت از پویش "در خانه بمانیم"، فراهم کردیم.

به گزارش یزدی نیوز"محمدرضا زارع ده‌آبادی" مدیر مخابرات منطقه ‌یزد روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه که به همت خانه مطبوعات ‌استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته ارتباطات گفت: عمده فعالیت شرکت مخابرات بر ایجاد زیرساخت متمرکز شده است.

زارع ادامه داد: در زمان بروز و شیوع بیماری کرونا بستر خوبی از سوی مخابرات فراهم شد تا مردم بتوانند در قرنطینه خانگی از این بستر برای انجام امورات خود استفاده کنند.
مدیر مخابرات منطقه یزد افزود: با افزایش ۵۰ درصدی پهنای باند ورودی، این پهنای باند که ۲۰ گیگابایت بود را به ظرفیت ۴۰ گیگ ‌رساندیم و در ایام کرونا از پویش "در خانه بمانیم" به خوبی حمایت کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در این میان به صورت لحظه‌ای تعداد زیادی بر استفاده کنندگان اینترنت افزوده شد و به همین دلیل حفظ روند فعالیت بر بستر اینترنت از اهمیت بالایی برخوردار بود که این مهم نیز تحقق یافت.
زارع ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان یزد را نیز ۴۳ و هفت دهم درصد دانست و گفت: ضریب نفوذ استان ‌در این حوزه درحالی است که میانگین کشوری ۳۵ درصد است و رتبه استان یزد رتبه بسیار خوبی می باشد.
مدیر مخابرات منطقه یزد ادامه داد: در حوزه تلفن همراه در حال حاضر دارای ‌یک میلیون و ۶۰۰ هزار خط هستیم که نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار آن خط اعتباری و ۳۰۰ هزار نیز خطوط دائمی هستند.
وی افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه استان ۱۳۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ نفر است و در این حوزه هم جایگاه ‌یزد به نسبت کشوری که ضریب نفوذ ۱۰۵ می باشد، از جایگاه بالاتری برخوردار است.
‌زارع خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ اینترنت خانگی استان نیز به ازای هر ۱۰۰ نفر خانوار، ۲۵ و هشت دهم است و در این بخش نیز میانگین کشوری ۲۰ می باشد و رتبه ‌یزد بین جایگاه دوم و سوم کشوری قرار دارد.
مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به پروژه های شاخص مخابرات در سال ۹۸ و تشریح آنها، گفت: سوئیچ هوشمند تلفن ثابت ازجمله این پروژه ‌هاست که اکنون مراحل تست آن درحال انجام است و امیدواریم تا پایان شهریورماه سال جاری شاهد راه اندازی کامل این پروژه باشیم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم مخابرات استان، ‌فیبر نوری در تلفن ثابت است که این مهم نیز در سال گذشته و امسال به خوبی دنبال شده و می‌شود و در مجموع در سال ۹۸ از سوی مخابرات منطقه یزد ۶۱۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
زارع در پایان سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر قطع و وصل اینترنت، خاطرنشان کرد: عوامل زیادی بر قطع و وصلی و کیفیت اینترنت همراه و ثابت تاثیرگذار است ‌و شماره ۲۰۲۰ مخابرات برای اعلام خرابی، مشکلات فنی و سرعت اینترنت مشترکین و رفع عیوب احتمالی فعال است.
 
★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..