مدیرکل استاندارد استان یزد:

۱۲۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی در یزد ثبت شد

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: در سال گذشته، یک هزار و ۲۳۵ اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت رسید.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا زارع بنادکوکی اظهار داشت: از مجموع یک هزار و ۲۳۵ اظهارنامه صادراتی و وارداتی، ۶۳۲ اظهارنامه مربوط به کالاهای وارداتی و ۶۰۳ مورد نیز مربوط به اظهارنامه‌های کالاهای صادراتی است.

 
وی عنوان کرد: اظهارنامه‌های صادر شده فراتر از برنامه عملیاتی مصوب سازمان ملی استاندارد ایران است به نحوی که در بند اظهارنامه‌های وارداتی، میزان درصد تحقق به ۱۱۵ درصد و در بند اظهارنامه صادراتی میزان درصد تحقق به ۱۲۰ درصد رسید.
 
زارع بنادکوکی بیان کرد: از مجموع ۶۳۲ اظهارنامه مربوط به کالاهای وارداتی، ۲۶۱ اظهارنامه مربوط به اقلام مشمول استاندارد اجباری و ۳۷۱ مورد بقیه مربوط به تعیین ماهیت کالاست که آزمون‌های مرتبط برای تعیین ماهیت از طریق آزمایشگاه‌های همکار اداره کل استاندارد استان یزد انجام شده است.
 
مدیرکل استاندارد استان یزد همچنین اظهار داشت: طی سال گذشته از مجموع ۶۰۳ اظهارنامه مربوط به کالاهای صادراتی، ۲۶۱ اظهارنامه مربوط به اقلام مشمول استاندارد اجباری و ۳۴۲ مورد نیز مربوط به تعیین ماهیت کالاهاست که در مورد تعیین ماهیت، به شیوه کالاهای وارداتی عمل شده است.
 
زارع بنادکوکی عنوان کرد: بر اساس رصد صورت گرفته از آمار گمرک استان، فرآورده‌های فولادی، کاشی و سرامیک و صنایع شیمیایی عمده صادرات استان را تشکیل می‌دهند که از این موارد، آن دسته از کالاهایی که دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری معتبر هستند، بدون نیاز به مراجعه به استاندارد استان و اخذ تاییدیه های لازم، به کشورهای هدف صادر می‌شوند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..