مدیر عامل تعاونی تامین نیاز کارگران ساختمانی استان یزد:

کارگران و استاد کاران ساختمان ساماندهی می شوند

شایقی: کارگران ساختمانی یزد دارای شناسنامه شغلی معتبر می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزمدیر عامل تعاونی تامین نیاز کارگران ساختمانی استان یزد با بیان اینکه مهمترین کار شرکت تعاونی تامین نیاز، صدور گواهی فعالیت شغلی برای کارگران ساختمانی است، گفت: کارگران ساختمان دارای پروانه کسب نبوده و اعتباری نیز برای گرفتن تسهیلات ندارند

شایقی افزود: شرکت تعاونی تامین نیاز کارگران ساختمانی به عنوان یک تشکل خدمت رسان به کارگران و استادکاران ساختمانی در تمام حرفه‌های شغلی در دو بعد اجتماعی و اقتصادی ارائه خدمات می‌دهد. 
وی گفت: این شرکت با همکاری اتاق تعاون استان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت‌های کارگران و استادکاران را ساماندهی می‌کند و مسائل مرتبط به آن‌ها در حال مرتفع شدن است. 
مدیرعامل تعاونی تامین نیاز کارگران ساختمانی استان یزد گفت: برنامه ریزی شده که تمام فعالیت‌های ساختمانی در قالب قرارداد انجام شود.
شایقی افزود: برنامه ریزی شده است تا ابزار شغلی کارگران را ارزان و با کیفیت مطلوب به دست کارگران ساختمانی برسانیم.
وی گفت: با آغاز فعالیت این تعاونی در سال ۹۷ با همکاری دهیاران بیش از ۴۰۰ کارگر ساختمانی روستایی بیمه نشده شناسایی و بعد از مشاوره و امور بیمه‌ای آن‌ها پیگیری شد تا تحت پوشش بیمه کارگری قرار بگیرند. 
مدیر عامل تعاونی تامین نیاز کارگران ساختمانی استان یزد گفت: داوری و حل اختلاف کارگران با کارفرماها، تامین اقلام مصرفی، تعیین ابزار شغلی، تنظیم قرارداد‌های کاری بین کارگر،کارفرما و مشاوره امور صنفی، حقوقی، پی گیری امور بیمه‌ای و صدور گواهی فعالیت شغلی از جمله خدمات این شرکت تعاونی است
هم اکنون ۱۷ هزار کارگر ساختمانی استان یزد در حرفه‌های مختلف دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای در شاخه شغلی مربوطه هستند و از خدمات این تعاونی استفاده می‌کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..