برگزاری جلسات و همایش‌های ویئوکنفرانسی به یک فرهنگ تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت خودکفایی کشور در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری ارتباطات گفت: لازم است برگزاری همایش‌ها و جلسات به صورت ویدئو کنفرانسی و غیرحضوری به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران شرکت مخابرات استان یزد که به مناسبت هفته ارتباطات برگزار شد با اشاره به ضرورت تامین و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا، مشخص شد که تاثیر و ضرورت وجود زیرساخت‌های مناسب ارتباطی چقدر اهمیت دارد.

 
وی خاطرنشان کرد: در عین حال موضوع بسیار مهم این است که ارتباطات دیجیتالی و از راه دور از جمله ویدئو کنفرانس‌ها باید قوی و با کیفیت شود چرا که الان خیلی از چیزها در مسئله کرونا با تحول روبرو شده و سبک زندگی ما هم باید با تغییراتی روبرو شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائلی که در حوزه تغییر سبک زندگی با آن مواجه هستیم، کاهش تشریفات و خرج‌های زائد است گفت: در این حوزه دو موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که نکته اول آن ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده از ارتباطات ویدئوکنفرانسی و کاهش هزینه‌های زائد در برگزاری برخی جلسات است.
 
ناصری یزدی با بیان اینکه این موضوع مستلزم افزایش کیفیت خطوط اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطی است خاطرنشان کرد: در صورتی که این اتفاق بیفتد یک مدیر می‌تواند خیلی راحت با دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها صحبت کنند و از ترددهای اضافه و هزینه‌های بسیاری که برای مسافرت‌های درون استانی و برون استانی وجود دارد بکاهیم.
 
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه در طول این چند ماهه در استان یزد نشست‌های ائمه جمعه و برخی نشست‌های استانی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شده افزود: در گذشته برای برخی از جلسات باید چندین بلیط هواپیما و هزینه‌های بسیار سنگین مسافرت و کرایه‌ها پرداخت شود و شاید برخی همایش‌ها و کنفرانس‌ها تا یک میلیارد همین هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند ولی الان کرونا سبب شد که ما به فکر این مسائل بیفتیم و خیلی از این هزینه‌ها را کم کنیم.
 
وی عنوان کرد: البته در این حوزه بحث جنبه امنیتی موضوع از اهمیت بسیار زیادی روبرو است و باید در حوزه امنیتی و حفاظتی کارهای لازم صورت پذیرد تا واهمه‌ای نسبت به مسائل امنیتی در آن وجود نداشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: موضوع بسیار مهم دیگر در ارتباط با فرهنگ‌سازی استفاده از این امکانات، ضرورت بومی‌سازی برنامه‌هایی است که قرار است ارتباطات مجازی از جمله ویدئوکنفرانس‌ها در بستر آن شکل بگیرد.
 
ناصری یزدی بر ضرورت ورود نخبگان به تولید و ساخت نرم افزار تاکید کرد و گفت: مخابرات باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و از جوانان و نخبگان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرده و نرم افزارها و زیرساخت‌هایی که برای مسائل مختلف وجود دارد را بومی‌سازی کرده تا مردم بتوانند با سهولت از آن استفاده کنند.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در کنار نرم افزارها باید به تولید برخی سخت افزارهای مورد نیاز زیرساخت‌های ارتباطی هم توجه لازم را داشته باشیم تا به خودکفایی به معنای مقاوم بودن در برابر فشارها و تحریم‌های در برابر دشمن دست پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: موضوع بسیار مهم این است که دولت و بخش خصوصی باید پس از شیوع کرونا هم به صورت جدی بر تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی در کشور فعالیت کند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..