جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران یزد:

ماجرای غرق کردن اتباع افغانستانی در نقطه صفر مرزی کذب محض است

جانشین فرمانده ناجا گفت: ماجرای غرق کردن اتباع افغانستانی توسط مرزبانان ایرانی در نقطه صفر مرزی کذب محض و ساخته و پرداخته رسانه های معاند است.

به گزارش یزدی نیوزسردار قاسم رضایی، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مناطق گسترده‌ای از کویر یزد در گذشته جولانگاه قاچاقچیان بود اما نیروی انتظامی با ساز و کار مناسب توانست این منطقه را طی دو دهه اخیر برای قاچاقچیان نا امن کند.

 
وی با اشاره به فعال شدن قرارگاه‌های عملیاتی نیروی انتظامی در کویر عنوان کرد: فعال شدن این قرارگاه‌ها مرهون مجاهدت‌های سردار سلیمانی است.
 
رضایی همچنین از فعال شدن پایگاه‌های پهپادی در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: این پایگاه مسئولیت رصد کویر را بر عهده دارد و در راستای تقویت اشراف اطلاعاتی و رده‌های عملیاتی پلیس فعالیت می‌کند.
 
جانشین فرمانده ناجا همچنین با اشاره به اقدامات در راستای مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: اقدامات انجام شده طی چند سال اخیر بی سابقه بوده به نحوی که رئیس مبارزه با جرم جهانی سازمان ملل در سال ۸۵ از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور خط مقدم مبارزه با قاچاق موادمخدر در دنیا یاد کرد.
 
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد غرق شدن اتباع افغانستانی در نقطه صفر مرزی، این موضوع را تکذیب کرد و گفت: ایران اسلامی ۴۰ سال است که میزبان بیش از ۳ میلیون نفر از مردم شریف و مسلمان افغانستان است و به هیچ عنوان این موضوع قابل باور نیست و نمی‌شود این فتنه را به مرزبانان ناجا نسبت داد و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان وجود دارد، عنوان کرد: در ۶ سال گذشته حداقل پنج نشست با مسئولان این کشور در سطح ملی و سه نشست در شهرهای مرزی همچنین تهران و کابل داشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: وقتی که چنین همکاری و تعامل نزدیک و بسیار خوبی در بین دو کشور وجود دارد، مطرح کردن این فتنه توسط رسانه‌های معاند و بیگانه، تعجب آور بود و مردم افغانستان این کارهای غیراخلاقی رسانه‌های معاند را جواب خواهند داد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..