دادستان عمومی و انقلاب اشکذر خبر داد:

تخلیه منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین در آینده‌ای نزدیک

دادستان عمومی و انقلاب اشکذر گفت: به زودی شاهد تخلیه منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین در آینده ای نزدیک خواهیم بود.

به گزارش یزدی نیوز  سیدمحمد ابراهیم اقبالی در دیدار با مدیرکل و معاونان شرکت آب منطقه‌ای استان یزد اظهار داشت: حفاظت از آب‌های زیرزمینی و حفظ محیط زیست نیازمند همکاری متقابل مردم و تعامل مسئولان ازطریق مصرف و مدیریت بهینه منابع آبی است.

 
وی بیان کرد: در راستای حفاظت و حراست از آب‌های زیرزمینی باید تعامل و همکاری بین تمامی دستگاه‌های اجرایی و قضائی استان در زمینه حفظ منابع آبی صورت گیرد.
 
دادستان عمومی و انقلاب اشکذر با بیان اینکه طرح‌های سازگاری با کم آبی باید به گونه‌ای پیش بینی و اجرا شود که مشکل کم آبی استان و شهرستان اشکذر در تمامی بخش‌ها مدیریت شود، اظهار داشت: اگر در حال حاضر مدیریت مناسب را در زمینه منابع آب زیرزمینی نداشته باشیم در آینده شاهد تخلیه منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین خواهیم بود.
 
اقبالی در مورد حفاظت از منابع آب و جلوگیری از تعرض به دشت چرخاب تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع این دشت باید از مهمترین و اساسی‌ترین برنامه‌های مشترک در راستای احیای حقوق عامه و تقویت پدافند زیستی باشد.
 
وی با اشاره به پیش بینی حجم آب مناسبی برای صنایع استان تاکید کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بخش صنعت و استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب‌ها می‌توان به ایجاد شهرک‌های صنعتی و رونق صنعت در جهت مشاغل جایگزین کشاورزی کمک کرد.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: حفظ ذخایر آبی برای آیندگان و تسریع در روند توسعه کشور در گرو همکاری متقابل مردم و تعامل مسئولان ازطریق مصرف و مدیریت بهینه منابع آبی است.
 
 در این نشست تصمیماتی در خصوص ساماندهی وضعیت پسآب و تأمین آب شرب شهرک صنعتی نیکو اشکذر نیز صورت گرفت.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..