دادستان یزد:

هنجارشکنی‌های کمپ‌های کویرنوردی یزد مدیریت شود

دادستان مرکز استان یزد با اشاره به برخی گزارش ها در مورد هنجارشکنی های کمپ های کویرنوردی یزد گفت: این موضوع باید توسط مدیران این مجموعه ها مدیریت شود در غیر این صورت ورود خواهیم کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا حدادزاده، در سلسله نشست‌های ارتباط با نخبگان و اقشار اجتماعی که با حضور فعالان صنعت گردشگری استان برگزار شد با اشاره به جایگاه استان در حوزه گردشگری اظهار داشت: دستگاه قضائی استان آماده حمایت قضائی از این حوزه است.

 
حدادزاده بر لزوم بهره گیری از رویدادهای فرهنگی استان جهت جذب گردشگر تاکید کرد و افزود: البته دغدغه جامعه مذهبی و دینی استان که نباید به بهانه گردشگری برخی از هنجارهای اخلاقی نادیده گرفته شود مساله مهمی است که باید با نظارت جدی و برگزاری جلسات هم اندیشی به اجماع در این حوزه رسید.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های خانه مسافر غیر مجاز به عنوان یکی از آسیب‌های حوزه گردشگری استان گفت: در این حوزه تعداد زیادی از خانه‌های بدون مجوز پلمپ و برخورد جدی در این حوزه ادامه خواهد داشت.
 
دادستان مرکز استان یزد تصریح کرد: در صورت پلمپ خانه مسافر تا عدم تأیید توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شروع فعالیت مجدد آن واحد مقدور نخواهد بود.
 
حداد زاده با اشاره به برخورد قاطع با تورهای بدون مجوز تصریح کرد: با تورهای غیر مجاز که دارای دفتر باشند قاطعانه برخورد می‌کنیم اما در خصوص تورهای فعال در حوزه فضای مجازی پس از یکبار تذکر توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خط آنها مسدود می‌شود.
 
وی اضافه کرد: البته عدم استفاده مردم از تورهای غیر مجاز و همچنین خانه‌های مسافر غیرقانونی نیازمند اطلاع رسانی و کار فرهنگی است.
 
حدادزاده با اشاره به برخی از گزارشات در خصوص هنجارشکنی در کمپ‌های کویری گفت: فعالان در این حوزه باید مدیریت بیشتری برای کاهش آسیب‌ها داشته باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..