دستگاه قضا ‌تمام قد حامی صنعت گردشگری استان یزد است

رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم حمایت و تقویت صنعت گردشگری استان تاکید کرد و گفت: دستگاه قضا تمام قد با رعایت پیوست‌های فرهنگی حامی صنعت گردشگری استان است.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری در سلسله نشست‌های ارتباط با نخبگان و اقشار موثر اجتماعی که با حضور فعالین صنعت گردشگری استان برگزار شد با اشاره به جایگاه استان در حوزه گردشگری اظهار داشت: تقویت اقتصاد گردشگری استان از جمله مباحثی است که در سفر رئیس قوه قضائیه به استان در نشست با نخبگان بر آن تاکید ویژه شد.

 
وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضاست که در حدود وظایف مقرر بعنوان تامین کننده حقوق شهروندی پای کار اقشار مختلف جامعه باشد تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های موجود در دستگاه قضا جهت ایجاد تحرک و رونق در صنعت گردشگری استان از اهداف برگزاری این نشست است.
 
دهشیری تمایز در نگاه‌ها ‌را از چالش‌های پیش روی حوزه گردشگری استان دانست و افزود: باید نگاه جامع نظارتی در این حوزه ایجاد و به درک درستی برسیم تا هم فرهنگ و آموزه‌های دینی رعایت شود و هم این صنعت بتواند به فعالیت خود ادامه داد که نقش میراث فرهنگی و گردشگری در این حوزه کلیدی است.
 
وی بر لزوم تقویت صنعت گردشگری استان تاکید کرد و گفت: دستگاه قضا تمام قد با رعایت پیوست‌های فرهنگی حامی صنعت گردشگری استان است.
 
دهشیری با اشاره به وجود برخی از خلاءهای قانونی در حوزه گردشگری اظهار داشت: قانون جامع ایرانگردی و جهانگردی از جمله قوانین موجود است که البته آن هم به صورت کامل اجرا نمی‌شود که در صورت اجرا می‌تواند پاسخگوی برخی از دغدغه‌های فعالین صنعت گردشگری کشور باشد.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد به شیوع ویروس کرونا و چالش‌های ناشی از آن در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این ویروس تاثیرات مثبت و منفی بسیاری را برای کشور به همراه داشت.
 
دهشیری در تبیین اثرات مثبت ویروس کرونا در کشور گفت: با رهنمودهای دلسوزانه رهبر معظم انقلاب به خوبی می‌توان ثمرات آن را در کشور دید که انسجام بین دولت و ملت، کمک‌های مردم در قالب رزمایش مومنانه به اقشار مختلف، حضور جهادی اقشار مختلف جهت مقابله با این ویروس، توانمندسازی جامعه در حوزه استفاده از فضای مجاز به ویژه در حوزه مباحث آموزشی، سنجش میزان آمادگی نیروهای مسلح در حوزه جنگ بیو تروریسم و … از جمله آن موارد است.
 
وی تصریح کرد: البته این ویروس مشکلات بسیاری در حوزه اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی و تاثیر منطقه‌ای و بین‌المللی برای کشور به همراه داشت اما آنچه که مهم‌تر است تاثیر مخرب آن بر حوزه اقتصاد و کسب و کار است.
 
دهشیری با بیان اینکه یکی از این حوزه‌های اقتصادی کشور که به سبب شیوع ویروس کرونا مشمول آسیب ۱۰۰ درصدی و شاید غیر قابل جبران شد صنعت گردشگری است افزود: اوج برنامه‌ریزی‌ها و رونق این صنعت در عید نوروز بود که متاسفانه دقیقا این ایام با حدوث این ویروس منحوس مواجه شد و خسارت‌های جبران ناپذیری را برای فعالین این عرصه به همراه داشت.
 
وی بر لزوم حمایت دستگاه‌های حاکمیتی از صنایع و مشاغل متضرر در شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه قضا یکی از این دستگاه‌ها است که با نگاه حمایتی وارد میدان شده است.
 
دهشیری با بیان اینکه تزریق هرگونه حمایت و اعتبار به این صنعت در واقع تزریق آن به جامعه است افزود: قطعا بازخوردهای حمایت از این صنعت را می‌توان به خوبی در جامعه دید.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نیاز عموم جامعه به ترمیم روحی و روانی در ایام پساکرونایی گفت: ارائه بن سفر و فراهم کردن زمینه مسافرت می‌تواند راهکار مناسبی جهت بازگشت امید و نشاط به جامعه و همچنین تحرک و رونق صنعت گردشگری در کشور باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..