استاندار یزد خواستار شد:

ضرورت تشکیل تشکلی فولادی معدنی در استان یزد

‌استاندار یزد گفت: ایجاد تشکلی فولادی-معدنی در استان، اقدامی ضروری است ‌تا موجب ایجاد انسجام بین واحدهای فولادی و معدنی استان شود و ما را در مدیریت مشکلات یاری کند.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که به منظور بررسی اقدامات، مسائل و مشکلات حوزه فولاد و همچنین بررسی فعالیت‌های صورت گرفته برای مقابله با قاچاق کالا در سالن کوثر استانداری برگزار شد، بیان کرد: فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی استان بدون مشارکت بخش خصوصی موفقیت آمیز نخواهد بود.

 
استاندار یزد ادامه داد: در همین راستا مقرر شده تا در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان، از بخش خصوصی به ویژه صنایع و معادن بزرگ استان دعوت شود تا ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های خود، راهبردهایی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین تحقق شعار سال و جهش تولید ارائه دهند.
 
وی افزود: ایجاد تشکلی فولادی-معدنی در استان، اقدامی ضروری است زیرا علاوه بر ایجاد انسجام بین واحدهای فولادی و معدنی برای بهره گیری مؤثر از حمایت‌های موجود در سیستم اداری و اجرایی استان، می‌تواند با ارائه راهبردهایی مناسب، ما را در مدیریت مشکلات یاری کند.
 
طالبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه انگیزه خوبی برای ایجاد زنجیره ارزش بین فعالان بخش خصوصی وجود دارد و سرمایه گذاری‌های قابل توجهی انجام شده و ما نیز به سهم خود پیگیر آن خواهیم بود.
 
استاندار یزد گفت: صنایع و معادن بزرگ باید مسئولیت اجتماعی خود را برای ارائه خدمات ماندگار در راستای تسهیل امور و بهبود ابعاد زندگی مردم استان انجام دهند.
 
وی ادامه داد: در خصوص محدودیت در صادرات باید توجه شود که هر چند این اعمال محدودیت‌ها برای تنظیم بازار و منافع مردم است ولی باید ظرفیت هر صنعت به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفته و از توانایی آنان در زمینه صادرات به درستی استفاده شود و توجه گردد که محدودیت‌های صادرات نباید ما را از فعالیت در بازار جهانی و درآمدهای ارزی محروم سازد.
 
طالبی افزود: با توجه به نیاز استان به تولید آهن اسفنجی و همچنین ضرورت بهره برداری از معادنی که کمتر مورد توجه سرمایه گذاران بوده‌اند، چنانچه طرح تولید آهن اسفنجی توجیه اقتصادی داشته باشد می‌توان آن را پیگیری و گام‌های خوبی در این زمینه برداشت.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا به دلیل افزایش نرخ ارز و به صرفه نبودن استفاده از کالاهای قاچاق و کاهش حجم این کالاها در بازار، ساده‌تر از سالیان گذشته شده است.
 
طالبی تاکید کرد: باید از این فرصت برای بهبود ساختار و فرهنگ سازی به منظور عدم استقبال از کالاهای قاچاق استفاده شود تا در صورتی که دوباره شاهد امکان افزایش قاچاق بودیم، اقدامات از پیش انجام شده‌ای برای مقابله با این روند داشته باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..