معاون دادگستری استان یزد:

نیازمند فرهنگ سازی در مورد گزارش بزه‌دیدگی زنان و کودکان هستیم

معاون دادگستری استان یزد گفت: نیازمند فرهنگ سازی در زمینه گزارش بزه دیدگی افراد به مراجع ذیصلاح به ویژه از سوی زنان و کودکان هستیم.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین رحیمی زاده، در جمع کارکنان دستگاه قضائی یزد اظهار داشت: با توجه به فرهنگی که در بین خانواده‌ها حاکم است، زنان و کودکان بزه دیده از بیان اتفاق رخ داده به مراجع رسمی واهمه دارند و این موجب بروز آسیب‌های بیشتری در این زمینه می‌شود.

 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه بسیاری از افراد بزهکار با اطلاع از این مسئله به تکرار جرایم خود می‌پردازند، افزود: عدم گزارش به موقع بزه دیدگی افراد، به طور معمول دامنه آسیب را گسترش می‌دهد و کسی که بیش از همه متضرر می‌شود فرد بزه دیده است.
 
وی در مورد سو استفاده یک فالگیر از زنان عنوان کرد: اگر مرتبه اول حادثه اعلام شده بود، به طور قطع از ادامه اقدامات جلوگیری می‌شد و واهمه داشتن از بیان اتفاق در مراجع خاص باعث وقوع جرم بیشتر و سو استفاده از افراد متعدد دیگری شد.
 
رحیمی زاده تأکید کرد: نیازمند فرهنگ سازی در زمینه گزارش بزه دیدگی افراد به مراجع ذیصلاح به ویژه از سوی زنان و کودکان هستیم که مطمئن باشند به گزارش آنان در کمال محرمانگی و حفظ حیثیت آنان رسیدگی می‌شود.
 
وی اظهار داشت: در برخی کشورها نهادهای واسطه‌ای وجود دارند که شخص بزه‌دیده به راحتی آسیبی که به او وارد شده و مشکلات را مطرح می‌کند و مشاوره می‌گیرد و ما باید در نشست‌های علمی و همایش‌ها از جمله همایش پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی به دنبال تدوین سازوکار و پیشنهادهایی باشیم تا شخص بزه دیده با احساس امنیت و حفظ شأن و حیثیت خود مشکلات به وجود آمده را مطرح و مشاوره بگیرد و نهادهای مسئول نیز در زمینه جلوگیری از افزایش آسیب‌ها به بزه‌دیده کمک نمایند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..