پرداخت بیعانه در معاملات فضای مجازی کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتا استان یزد هشدار داد: شهروندان نباید به آگهی جعلی فروش محصولات ارزان قیمت در فضای مجازی توجه کرده و به آنها بیعانه پرداخت کنند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌که یکی از روش‌های متداول کلاهبرداران بارگزاری تبلیغات اغواکننده با قیمت‌های خیلی مناسب و درخواست بیعانه در فضای مجازی است، اظهار کرد: چندی پیش یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری یک میلیون تومانی به عنوان بیعانه در سایت دیوار را داشت.

 
وی افزود: بعد از بررسی‌های اولیه موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفته است.
 
رئیس پلیس فتای یزد در ادامه با بیان این‌که شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های دیوار، شیپور و یا سایت‌های مشابه باید توجه داشته باشند تحت هیچ‌ عنوان پیش از رؤیت و دریافت کالا مبلغی را به‌حساب فروشنده واریز نکنند، گفت: خرید از کسانی که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم است راهکاری موثر برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی است.
 
سرهنگ ابوطالبی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: باتوجه به شرایط ویروس کرونا و در خانه ماندن، برای انجام خریدهای اینترنتی از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند اقدام کنند.
 
این مسئول تصریح کرد: مراقب باشید تصویر مدارک هویتی و یا خصوصی خود را از طریق فضای مجازی در اختیار آنها قرار ندهید چرا که می‌توانند از این مدارک هویتی و خصوصی شما در کلاهبرداری از دیگران استفاده کنند.
 
 به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ابوطالبی در پایان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، شماره تماس ۰۳۵۲۱۸۲۵۰۵۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان می‌باشد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..