مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

کرونا ۸۱ میلیارد تومان به ورزش یزد خسارت زد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: از زمان شیوع کرونا که منجر به تعطیلی اماکن و فعالیت های ورزشی یزد شد، بیش از ۸۱ میلیارد تومان به ورزش استان خسارت وارد شد.

به گزارش یزدی نیوزمسعود شریعتی اظهار داشت: تعطیلی رویدادهای ورزشی، اماکن و باشگاه‌های ورزشی در پی شیوع ویروس کرونا خسارت‌های مادی و غیرمادی زیادی را به ورزش تحمیل کرده که در بخش غیرمادی با تعطیلی مسابقات و تمرینات با وجود پیگیری تمرینات در منزل، اکثر ورزشکاران و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی آمادگی‌های بدنی خود را از دست داده‌اند که بازگشت این آمادگی زمان بر خواهد بود.

 
وی افزود: طبق دستورالعمل ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، فعالیت تمامی اماکن ورزشی خصوصی و دولتی از ابتدای اسفندماه سال گذشته لغو شده و همین مسئله خسارت مالی به بخش ورزش تحمیل کرده است.
 
شریعتی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین بخشنامه‌ها فعالیت تمامی مجموعه‌های ورزشی همچنان تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل است، اظهار داشت: در پی این تعطیلی‌ها با ارزیابی‌های صورت گرفته، بیش از ۸۱ میلیارد تومان به ورزش استان یزد خسارت وارد شده که این خسارت در بخش‌های مختلف از جمله ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، همگانی، باشگاه‌های ورزشی، ورزش بانوان، میزبانی رویدادهای ورزشی، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، اماکن ورزشی اداره کل از جمله سالن و استخرها که به بخش خصوصی واگذار شده همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی هیأت‌های ورزشی بوده است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: با توجه به تعطیلی اماکن و فضاهای ورزشی و برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در ماه‌های اسفند و فروردین به طول کامل بخشیده شد که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خسارت ناشی از این بخش بوده است.
 
شریعتی عنوان کرد: همچنین با توجه به تعطیلی لیگ‌ها، مسابقات ورزشی و رویدادهای ملی و استانی، بیش از ۵۲ میلیارد تومان خسارت وارده در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بود.
 
وی بیان کرد: یکی دیگر از حوزه‌ها، تعطیلی باشگاه‌های خصوصی بود که با توجه به فشارهای زیادی که به فعالان این حوزه وارد شده، خوشبختانه با همراهی و همکاری باشگاه داران همراه بوده است که از آنها تقدیر و تشکر دارم.
 
شریعتی خاطرنشان کرد: با برآوردهای صورت گرفته ۶ میلیارد تومان نیز در این حوزه به باشگاه داران خسارت وارد شده است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: همچنین به بخش ورزش همگانی بیش از ۹ میلیارد تومان، ورزش بانوان بیش از ۱۳ میلیارد تومان، برگزاری دوره‌های آموزشی هیأت‌های ورزشی بیش از ۵۳ میلیون تومان، میزبانی رویدادهای ورزشی ۳۶ میلیون تومان، سازمان‌های مردم نهاد جوانان ۴۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..