امام جمعه مهریز:

موسسات خیریه برای ارائه خدمات تخصصی یکپارچه‌سازی شوند

امام جمعه مهریز گفت: موسسات خیریه باید به صورت مناسبی یکپارچه‌سازی شوند و به صورت تخصصی با ارائه خدمات به گروه‌های هدف بپردازند.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» در اولین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان مهریز در سال جاری که در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد، ضمن بیان این مطالب، اظهار کرد: هدف از ایجاد نهادهای حمایتی مستمری‌بگیری اقشار محروم نیست بلکه هدف باید ایجاد مجموعه‌هایی باشد تا مددجویان و نیازمندان به خود کفایی رسیده و تا حد امکان به صورت مستقل و بدون نیاز به کمک خیرین با فعالیت بپردازند و به استقلال برسند.

 
«رضا زارع» ریس اداره بهزیستی مهریز نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این اداره در حوزه جلب مشارکت و کمک خیرین ارائه و بیان کرد: ۶۰ زوج مهریزی نیازمند کمک هزینه جهیزیه بوده‌اند که تاکنون ۲۶  کمک جهزیه توسط خیرین تامین شده و نیازمند یاری در تامین مابقی جهزیه با کمک خیرین هستیم.
 
«محمدجواد برزگر» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان نیز گفت: پیگیری ویژه‌ای نسبت به تخصصی شدن امور خیریه و همچنین تقسیم بندی شهرستان در تخصصی شدن ارائه خدمات باید صورت پذیرد تا بعضاً امکان سوء استفاده از کمک خیرین نوع دوست وجود نداشته باشد و مراجعات مکرر به خیرین نشود.
 
در این جلسه نماینده هلال احمر شهرستان از راه اندازی کاروان‌های سلامت رایگان در روستاهای شهرستان و فعالیت در زمینه دارویی به صورت موردی خبر داد، نماینده اتاق اصناف نیز قول مساعد در زمینه اعطاء وام قرض الحسنه از صندوق خیرین به صورت موردی داد و نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز نیز استفاده از گردش‌های مالی واحدهای تولیدی در اعطاء وام خیری را وعده داد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..