پلیس‌راه ابرکوه-خاتم پس از ۷ سال پیگیری افتتاح شد

پلیس‌راه ابرکوه - خاتم پس از هفت سال پیگیری و تلاش مسئولان وقت به منظور ارتقا ایمنی تردد خودروها در طول این محور، ارتقا فرهنگ ترافیکی بین عموم مردم و کاهش تصادفات با حضور جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «محمدرضا هاشمی‌فر» در آیین افتتاح پلیس‌راه ابرکوه خاتم، اظهار کرد: راه‌اندازی این پلیس‌راه یکی از مطالبات مردم و مسئولین بود که از سال ۹۲ کلید آن زده شد و با تلاش مسئولین انتظامی در سطح ناجا، در سال ۹۵ ثبت ساختار شد.

 
جانشین فرماندهی انتظامی استان اذعان کرد: ایجاد پاسگاه در این محور استراتژیک و کریدور جنوب به شمال کشور که وضعیت بار و ترافیکی هم دارد، به عنوان یکی از ضروریات در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفت و با وجود مشکلاتی که در زمینه نیرو و  تجهیزات وجود داشت، راه‌اندازی شد.
 
هاشمی‌فر تصریح کرد: آنچه از افتتاح پلیس‌راه  ابرکوه – خاتم انتظار می‌رود، ارتقا ایمنی تردد خودروها در طول محور، ارتقا فرهنگ ترافیکی بین عموم مردم به ویژه قشر راننده، پیشگیری و کاهش تصادفات به عنوان اولویت اصلی است.
 
وی پیرامون ضرورت راه‌اندازی این پلیس‌راه، گفت: شهرستان ابرکوه با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت و ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومترمربع مساحت، دارای ۶۰۰ کیلومتر جاده اعم از آزاد راه، جاده‌های دسترسی فرعی و روستایی است و در سال گذشته قریب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد از این محور با ۳۵ درصد افزایش تردد کامیون‌های سنگین را شاهد بودیم که به‌خودی‌خود  بحث ایمن‌سازی ترافیک را ضروری می‌کرد.
 
در ادامه کاظمی نسب فرماندار ابرکوه یکی از حلقه‌های مفقوده امنیتی در شهرستان ابرکوه عدم وجود پلیس‌راه عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از حلقه‌های مفقوده ابرکوه، ایست و بازرسی فراغه است که حدود ۲۲ سال است مورد پیگیری مسئولین قرار گرفته که امید است بتوانیم با تخصیص اعتبار، یکی‌یکی این حلقه‌های مفقود را تکمیل کرده تا مردم ابرکوه از نعمت امنیت به شکل شایسته‌ای برخوردار شوند.
 
 آیین افتتاحیه پلیس‌راه ابرکوه خاتم با حضور سرهنگ «سید علی آسیایی» رئیس پلیس‌ راه استان یزد، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام‌ جمعه ابرکوه و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.  
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..