تجلیل از ۵ معلم شاخص استان یزد

در نشست شورای آموزش و پرورش از ۵ معلم شاخص استان تجلیل بعمل آمد.

به گزارش یزدی نیوز معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در مجموع ۷۲ معلم استان در بخش‌های آموزش ابتدایی و متوسطه استثنایی و عشایر توانستند عنوان شاخصی را کسب کنند که در این نشست از ۵ نفر از آن‌ها به صورت رسمی تجلیل شد.

مصباحی فر افزود: معلمان شاخص شهرستانی هم در نشست‌های جداگانه در همان شهرستان مورد نظر تجلیل خواهند شد 
همچنین در این نشست درباره چگونگی اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر شد. 
مدیر کل آموزش و پرورش استان در این نشست گفت: این سند که سابقه تصویب آن به ۹ سال پیش بر می‌گردد هم اکنون ۱۵ درصد آن اجرایی شده است. 
دانافر علت این امر را پیچیده بودن مفاهیم و نبود آگاهی مردم از مفاد این سند برای مطالبه گری بیشتر و تنهایی آموزش و پرورش در اجرای قوانین موجود در این سند دانست و افزود: این یک سند ملی است که همه دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور را شامل می‌شود و باید ساز و کاری فراهم شود تا برای اجرایی شدن تمامی مفاد این سند همه دستگاه‌ها با آموزش و پرورش همیاری کنند.
استاندار هم در این نشست با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقطه ایدآل کشور در بحث آموزش و پرورش است، گفت: این سند با رفع نقایص احتمالی می‌تواند پاسخگوی نیاز آینده کشور باشد. 
طالبی با تاکید بر اینکه استان یزد باید در زمینه اصلاح برخی مفاهیم و اجرایی شدن این سند پیشتاز باشد، اظهار داشت: با بومی سازی این سند می‌توان بسیاری از نقایص آن را مرتفع کرد. 
وی تأکید کرد: کنکور پذیری یکی از شیوه‌های مورد نقد آموزش و پرورش است که سند بنیادین تحول می‌تواند در رفع این نقیصه نیز موثر باشد.
استاندار همچنین با اشاره به دوره کرونایی و تعطیلی مدارس گفت این دوره به خوبی زحمات معلمان را نشان داد و به همگان فهماند گرچه معلمان در زمان‌هایی پیگیر مطالبات حقوقی خود بودند، اما ثابت کردند در شرایط سخت یاور دانش آموزان هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..