معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تاکید کرد:

ضرورت گفتمان‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان راهبرد اصلی توسعه استان‌/ ‌نقش تاثیرگذار اقتصاد دانش‌بنیان در جهش تولید‌

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد بر ضرورت گفتمان‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان راهبرد اساسی توسعه استان تاکید کرد و گفت: توجه به این حوزه نقش تاثیرگذاری در ‌تحقق شعار سال و جهش تولید دارد.

به گزارش یزدی نیوز "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه‌ که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد، ضمن تشریح استراتژی‌ها و برنامه‌های مدیریت ارشد استان برای توسعه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد:‌ وضعیت استان یزد در گفتمان‌سازی اقتصاد دانش بنیان به عنوان راهبرد اساسی توسعه استان مطلوب بوده و وجود همگرایی و تعامل مثبت بین ذی‌نفعان، فعالان و مدیران دولتی و خصوصی استان در این حوزه قابل تقدیر است.

فداکار ضمن بررسی جایگاه استان در اقتصاد دانش بنیان بر نقش تاثیرگذار اقتصاد دانش بنیان در تحقق شعار سال و جهش تولید تاکید کرد و ادامه داد: در تمامی اسناد بالادستی توسعه استان، به اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه ای صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: یزد از استان های پیشرو کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌آید که ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور را دارد و در این رابطه طرح "یزد، الگوی اقتصاد دانش بنیان" توسط استاندار محترم در دستورکار استان قرار گرفته است.
فداکار ضمن اشاره به رتبه های استان در رابطه با شاخص های مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: یزد سومین استان کشور در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و شاخص تعداد محقق به ‌نسبت جمعیت می باشد و در حوزه آموزش در شاخص توسعه استانی رتبه چهارم کشور، در شاخص نسبت تعداد شرکت های دانش بنیان به جمعیت نیز رتبه چهارم کشور و در شاخص تعداد کارگاه‌های دارای فعالیت تحقیق و توسعه نسبت به جمعیت رتبه پنجم کشور را داراست.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ‌اظهار کرد: یزد جزو پنج استان دارای منطقه ویژه علم و فناوری در کشور است و وجود مراکز آموزش عالی و فنی حرفه‌ای متعدد، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در بخش‌های مختلف نیز بخش دیگری از دستاوردهای قابل توجه استان در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به شمار می‌آید.‌
وی ادامه داد: همچنین‌ بنابر اعلام پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران و ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور استان یزد به نسبت جمعیت پس از تهران، ‌دومین استان کشور در تعداد محصولات توسعه یافته اقتصاد دیجیتال می باشد.
فداکار افزود: همچنین صندوق پژوهش و فناوری استان با جذب نزدیک به ۶۳۰ میلیارد ریال از صندوق شکوفایی و نوآوری معاونت علمی رئیس جمهوری، موفق به کسب رتبه نخست در بین صندوق های پژوهش و فناوری کشور شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری یزد نیز زمینه و بستر فعالیت بالغ بر ۳۰۲ شرکت فناور و اشتغال‌زایی بیش از ‌هزار و ۶۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در استان ایجاد کرده و این پارک از پارک‌های علم و فناوری موفق و پیشرو در سطح کشور است.
فداکار در پایان سخنان خود به مهم‌ترین اقدامات پیش بینی شده استان در سال جاری به‌منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از کارخانه نوآوری درخشان یزد، توسعه محله فناوری و مراکز نوآوری در استان، پیوستن پارک علم و فناوری یزد به شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری به عنوان زیربنای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان، هماهنگی، نظارت و پیگیری اجرای برنامه های عملیاتی تدوین شده در طرح اقتصاد دانش بنیان یزد در سطح استان ‌و شهرستان ها و نهایی کردن این برنامه ها از مهم‌ترین اقدامات استان در این حوزه در سال ۹۹ می باشد.
 
★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..