از قضات جوان دادگستری یزد درخواست شد؛

حقوق شهروندی افراد نباید در روند دادرسی دچار لطمه شود

رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم اهتمام قضات به اجرای بخشنامه حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی تأکید کرد و گفت: باید دقت کرد تا مبادا در فرایند دادرسی، حقوق شهروندی افراد لطمه ببیند.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی دهشیری در نشست با قضات جوان دادگستری با بیان اینکه هر چه مرتبه و منزلت انسان بالاتر می‌رود امکان سقوط بیشتر می‌شود، اظهار کرد: وثیقه قضات برای عدالت به حق، سوگند به شرافت انسانی است.

 
وی با اشاره به اینکه هرچه شیء گرانقدر و ارزشمندتر باشد به همان اندازه به صیانت و حفاظت بیشتری نیاز دارد، افزود: قضات سرمایه‌های ارزشمند و مهم دستگاه قضا و نظام اسلامی هستند که باید از آنان صیانت کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: ارزش بالا و حساسیت‌های زیاد کار قضاوت، باعث می‌شود تا از راه‌های مختلف و توسط مراجع متعدد تحت رصد، حفاظت و صیانت باشند و به صورت مستمر از نظر سلامت اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و رفتاری مورد ارزیابی قرار گیرند.
 
وی تصریح کرد: اعطای اعتبارنامه قضاوت با یک واسطه از مقام عظمای ولایت نشان از شأن بالا و جایگاه ویژه قضات در نظام اسلامی دارد که به عنوان شئون ولایت و قاضی مأذون وارد کارزار قضاوت می‌شوند و باید احقاق حق و فصل خصومت نمایند.
 
دهشیری با بیان اینکه قضاوت شغل نیست بلکه رسالتی حساس و اثر گذار در جامعه است، افزود: آغاز رسمی این رسالت حساس و شروع خدمت آنان با سوگند و تحلیف است که ناشی از اهمیت آن است.
 
دهشیری بر لزوم اهتمام قضات به اجرای بخشنامه حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی تأکید کرد و گفت: قضاوت رسالتی است که به انسان قدرت می‌دهد که مبادا این قدرت غرور آفرین شود و باعث شود در مراحلی از طی فرایند دادرسی، حقوق شهروندی افراد لطمه ببیند و یا کرامت انسانی مراجعین آسیب ببیند.
 
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: قضات در هر سمت و پست قضائی و یا مدیریتی که هستند باید حافظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی آحاد جامعه باشند و بدانند قانون مجازات هر جرم را تعیین کرده است و هر فرد تنها به مجازات جرم خود محکوم می‌شود و رعایت شأن و احترام حتی مجرمین نیز بر قاضی مأذون دادگاه واجب است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..