شهردار یزد خبر داد؛

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اصناف آسیب دیده از کرونا در یزد

شهردار یزد با بیان این‌ که شهرداری این شهر در بحران کرونا حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد خود را از دست داده است، گفت: قرار است از محل سپرده‌های نزد شهرداری در بانک‌های قرض الحسنه به اصناف آسیب دیده، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت ‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«جمال‌الدین‌ عزیزی» در جمع برخی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی ستاد اجرایی و عملیاتی مقابله با کرونا در یزد، اظهار کرد: بحث آموزش شهروندی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری یزد برای مقابله همه جانبه با شیوع کرونا است.

 
وی راه‌اندازی سامانه استعلامات در شهرداری یزد را از دیگر اقدامات مدیریت واحد شهری دانست و افزود: طی چند روز آینده این سامانه راه‌اندازی و از این پس شهروندان برای این مهم نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری ندارند.
 
شهردار یزد با بیان این‌که کم شدن تردد درون شهری رویکرد جدی شهرداری برای مقابله با کرونا دانست و گفت: تمدید تعرفه عوارض تا پایان خردادماه از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش رفت و آمد دورن شهری است.
 
عزیزی در ادامه با اشاره به این‌که کرونا شرایط سختی را به اصناف و بازاریان یزد تحمیل کرده، تصریح کرد: قرار است از محل سپرده‌های نزد شهرداری در بانک‌های قرض الحسنه به اصناف، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت ‌شود.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در شب بازارها و روز بازارهای شهرداری یزد ثبت نام کردند مورد حمایت شهرداری قرار می‌گیرند.
 
وی با بیان این‌که یزد در بحث برنامه مقابله با شیوع کرونا پیشتاز کشور است، گفت: بسیاری از تصمیمات مقابله با شیوع کرونا در شهر یزد برای اولین بار در کشور بوده و بعد از آن در دیگر شهرها انجام شده است.
 
شهردار یزد ارائه ۱۵۰ هزار کیلو انواع مواد ضدعفونی به نهادهای مختلف را از دیگر اقدامات انجام شده این نهاد برای مقابله کرونا دانست و بیان کرد: مقابله با بحران شیوع کرونا تجربه‌ای جدید بود که باید مستند شود.
 
عزیزی با بیان این‌که شهرداری یزد در بحران کرونا حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد خود را از دست داده است، تصریح کرد: حمایت از اقشار آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا یکی ازاولویت‌های اجرایی شهرداری یزد در شرایط کنونی است.
 
این مسئول کمک به دانش‌آموزانی که هیچ دسترسی به شبکه مجازی ندارند را از دیگر اقدامات شهرداری یزد برای ساماندهی پساکرونا دانست و بیان کرد: این مهم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یکی از محورهای اساسی شورای پنجم توجه ویژه به بحث محیط زیست است، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز پردازش و بازیافت زباله‌های شهر یزد از جمله طرح‌های جدی و در دستور کار شهرداری است.
 
شهردار یزد در پایان با اشاره به این‌که جداسازی آب شرب از فضای سبز نقش مهمی در مدیریت ظرفیت زیست محیطی ایفا می‌کند، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کاهش یک میلیون مترمکعب مصرف سالانه آب شرب در یزد انجام می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..