فرماندار ابرکوه:

وضعیت ابرکوه به لحاظ شیوع کرونا قرمز است

فرماندار ابرکوه با بیان این که ابرکوه در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد، گفت: اطلاع‌رسانی‌ها باید به صورت گسترده‌تر وارد وضعیت هشدار و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت یک عادت ثانویه با زندگی مردم همراه شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمد کاظمی‌نسب» وضعیت شهرستان ابرکوه در زمینه شیوع بیماری کرونا را قرمز اعلام کرد و گفت: شهرهای مختلف کشور بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت در زمینه میزان شیوع کرونا به وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده‌اند که ابرکوه نسبت به جمعیت در وضعیت قرمز قرار دارد.

 
وی با بیان این که نگرانی برای وخیم‌تر شدن وضعیت و شرایط سخت‌تر وجود دارد، ابراز کرد: هرچند در روزهای گذشته کرونا در ابرکوه کنترل و مدیریت شده بود اما اکنون باید بیش از گذشته مراقبت کرد و تدابیر قاطع‌تری برای اجرای فاز دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اندیشیده شود.
 
کاظمی نسب ادامه داد: در این راستا ادارات، بانک‌ها، دفاتر خدمات الکترونیک، دفاتر پیشخوان دولت و سایر نهادهایی که با مردم در ارتباط هستند، باید به اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای کارمندان و ارباب‌رجوع ملزم شوند و گروه‌های بازرسی و نظارت با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در شهرها و روستاها فعال‌تر شده و برخورد قاطع و قانونی را با متخلفان اصول بهداشتی داشته باشند.
 
وی با بیان این که مردم تصور می‌کنند وضعیت شهرستان همچون قبل از شیوع کرونا عادی است، تأکید کرد: در زمینه آگاهی بخشی باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی به صورت گسترده‌تری انجام شود زیرا همین کم شدن تبلیغات موجب تصور غلط از بین رفتن کرونا شده است لذا باید بنرهای جدید با طرح‌های هشداردهنده‌تر از قبل در سراسر شهرستان نصب شود.
 
فرماندار ابرکوه اضافه کرد: به نظر می‌رسد کشور تا پایان سال ۹۹ با ویروس کرونا درگیر است لذا فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان یک ضرورت و عادت ثانویه باید در رفتار مردم ایجاد شود و در همین راستا، آمار مبتلایان و مشکوکین  به کووید ۱۹  به اطلاع مردم برسد.  
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..