مدیرکل زندان‌های استان یزد:

نقش پررنگ خیران در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل زندان‌های یزد با اشاره به اینکه قانون نباید برای بدهکار و بزهکار یکسان باشد، گفت: بدهکار به دلیل عجز از پرداخت بدهی دچار مشکل شده بنابراین نباید در زندان کنار بزهکار قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزرضا ذوالفعلی نژاد، در نشست هماهنگی جشن گلریزان شهرستان تفت ضمن تقدیر از تلاش مسئولان برای برگزاری جشن‌های گلریزان و جذب کمک‌های خیران در سال گذشته اظهار داشت: خیران و نیکوکاران بازوان اجرایی ستاد دیه هستند که بی حضور آنها چرخه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد ناقص می‌ماند.

 
وی بیان کرد: فلسفه وجود زندان بر این است که زندان محلی است برای نگهداری افرادی که از قانون رد شده و باعث ایجاد ناهنجاری در اجتماع شده‌اند بنابراین باید از ورود کسانی که به دلایل غیرعمد یا بنابر مقتضیات زمان به دلیل عجز از پرداخت بدهی دچار مشکل شده‌اند به زندان جلوگیری کرد زیرا زندان محلی است برای افراد بزهکار نه افرادی که دچار بدهکاری شده‌اند.
 
ذوالفعلی نژاد با تاکید بر نقش خیرین در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: کمک‌های خیرین در ابتدا باعث کمک به خانواده مددجو و در گام بعدی کمک به خود مددجو و در نهایت کمک به جامعه است زیرا گاهی تولید کننده ها و صاحبان مشاغل بنا به مشکلات اقتصادی به زندان افتاده‌اند و خیران احیاگر افرادی هستند که نیت خیر داشته و بنا به دلایلی به زندان افتاده‌اند و حال آزادی این زندانیان آنها را به ریل تولید و اجتماع باز می‌گرداند.
 
۲۲ محکوم مالی تفت با کمک خیران آزاد شدند
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در سال گذشته ۲۲ محکوم مالی شهرستان تفت با کمک خیرین و حمایت‌های ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
 
اسلام افشون بیان کرد: بدهی این ۲۲ محکوم مالی حدود ۶۶ میلیارد ریال بود که ۵۵ میلیارد آن با کمک کمیته صلح و سازش ستاد و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی این مبلغ شامل ۱۱ میلیارد ریال با کمک مردم شهرستان تفت و ستاد دیه استان یزد پرداخت شد.
 
وی افزود: متأسفانه در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توان اقدام به برگزاری جشن‌های گلریزان به صورت حضوری کرد بر این اساس از تمامی مسئولان این شهرستان درخواست می‌شود که نسبت به جذب کمک‌های خیرین به صورت غیر حضوری اقدام نمایند تا همچون سال‌های گذشته با حمایت‌ها و کمک‌های مردم و خیرین شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان باشیم.
 
۱۳ محکوم مالی غیرعمد از تفت در زندان‌های یزد گرفتارند
 
مسئول مددکاری و دبیر برگزاری جشن گلریزان شهرستان تفت نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ محکوم جرایم غیرعمد این شهرستان نیازمند یاری مردم و خیرین برای رهایی از زندان و بازگشت به آغوش خانواده هستند.
 
بهنام زارع حجت‌آبادی ادامه داد: محکومیت مالی این افراد حدود ۵۰ میلیارد ریال است که بخشی از آن با کمک کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و بخشی از آن نیز با همکاری خیران و نوع دوستان این شهرستان پرداخت خواهد شد.
 
 در این جلسه مقرر شد جشن گلریزان این شهرستان امسال به صورت مجازی (آنلاین) برگزار و از پتانسیل خیران برای مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه به نحو شایسته استفاده شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..