بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از پروژه بیمارستان ‌بحران یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از پروژه درحال تکمیل بزرگ‌ترین بیمارستان بحران ‌یزد بازدید کرد و از نزدیک درجریان چگونگی روند نوسازی و تکمیل این بیمارستان قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز در این بازدید که نماینده منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی نیز حضور داشتند، مجری پروژه  توضیحات کاملی را از روند بازسازی و نحوه تکمیل بزرگ‌ترین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور ارائه کرد.

"احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این باز‌دید ضمن تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران این پروژه، تأکید کرد: باید همه امکانات برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان بسیج شود تا انشاالله قبل از مهرماه سال جاری شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن باشیم.
ترحمی ضمن تشریح ویژگیهای بیمارستان بحران یزد، ‌گفت:‌ بیمارستان بحران یزد با نوسازی کامل و تغییر کاربری بنای قدیمی بیمارستان شهید رهنمون و تجهیز آن ایجاد خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: این ‌بیمارستان با طراحی صورت گرفته دارای قابلیت تبدیل شدن به بیمارستان جنرال (عمومی) در شرایط غیر بحران می باشد که با داشتن بخش های چشم پزشکی، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی، نورولوژی و اطفال، مکمل بیمارستان جدیدالاحداث شهید رهنمون می باشد.
وی افزود: ‌ابتکار ساخت این بیمارستان منحصر به یزد و در عین مجزا بودن از ساختمان اصلی و ورودی مجزا، همجوار با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می توان خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را ارائه نمود.
‌ترحمی خاطر نشان کرد: این بیمارستان در مواقع و شرایط بحرانی بلافاصله تخلیه می شود و در اختیار ستاد بحران استان قرار می گیرد و ویژگی های خاص آن، این است که با وجود بیمارستان تخصصی بحران سایر بیمارستان‌ها در مواقع بحران به خدمات تخصصی خود بدون درگیر شدن در موارد بحرانی و اورژانسی ادامه می دهند و از تعطیلی بخش‌های آن همانند آنچه که در بروز ‌و شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، جلوگیری می شود.‌
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان با تقدیر از دانشگاه علوم‌پزشکی و نماینده منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در پیش بینی و طراحی این بیمارستان، اظهار امیدواری کرد: در هفته دولت سال ‌جاری این بیمارستان به بهره‌برداری برسد و در چرخه سلامت استان ایفای نقش نماید.
گفتنی است بیمارستان بحران یزد با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سه طبقه، دارای ۱۲۰ تخت عمومی، ۲۰  تخت ‌Icu،‌١۵تخت ‌‌‌Icu نوزادان و ۶ اتاق عمل مجهز و استاندارد است، ‌برخوردار از بخش‌های اورژانس سی‌تی اسکن و رادیولوژی مجهز می باشد و قابلیت استفاده از اورژانس هوایی در کم‌ترین زمان ممکن را دارد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..