مدیر کل کمیته امداد یزد:

امسال ۵۰۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان استان یزد ایجاد می‌کنیم

مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: سال گذشته یک هزار و ۶۸۲ فرصت شغلی برای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با اعطای تسهیلات اشتغالزایی ایجاد شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد شجاعان» با بیان این که این نهاد امسال ۵۰۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان استان ایجاد می‌‌کند، گفت: سال گذشته یکهزار و ۶۸۲ فرصت شغلی برای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با اعطای تسهیلات اشتغالزایی ایجاد شد.

 
 وی با اشاره به توجه ویژه این نهاد به رویکرد مددکاری اشتغال محور و تشویق مددجویان به ایجاد شغل و دستیابی به توانمندی، گفت: ۷۰ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان وام اشتغال طی سال ۹۸ به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد و اقشار نیازمند اعطا شد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان با بیان این که ۶۶ درصد دریافت‌کنندگان وام اشتغال مرد و ۳۴ درصد زن بوده‌اند، افزود: تسهیلات پرداختی در بخش دام‌پروری، خدمات، کشاورزی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و صنایع‌دستی و شیلات بوده است.
 
وی با بیان اهمیت اجرای نظام هدایت شغلی و راهبری شغلی مددجویان تحت حمایت، تصریح کرد: یک هزار و ۳۲۰ طرح ایجادشده در سال ۹۸ مربوط به طرح‌های خودکفایی، ۳۳۹ مورد توان‌افزایی، ۱۹ مورد کارانگیزی و هفت مورد کارفرمایی بوده است.
 
شجاعان با اشاره به این که ۵۸ درصد افراد بهره‌مند از وام اشتغال ساکن مناطق شهری و ۴۲ درصد در روستا سکونت دارند، افزود: یکهزار و ۱۰۵ نفر از افراد دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال در سال گذشته مددجویان و فرزندان آنان و ۵۲۳ نفر نیز سایر اقشار نیازمند بوده‌اند.
 
به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، تسهیلات اشتغالزایی اعطایی این نهاد در استان یزد از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، منابع اشتغال روستایی و عشایری، هم‌افزایی بانک مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید پرداخت‌ شده است.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..