اکران ۵۰۰۰ دقیقه فیلم سینمایی در حوزه هنری یزد

رییس حوزه هنری یزد از اکران و تحلیل ۴۰ فیلم سینمایی طی سال گذشته در باشگاه فیلم این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدصادق کوچک‌زاده» با اشاره به آغاز فعالیت باشگاه فیلم حوزه هنری یزد از سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: با راه‌اندازی این پاتوق هنری و آموزشی، زمینه‌ مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای سینمایی در استان فراهم شده است.

 
وی افزود: سال گذشته ۴۰ فیلم منتخب سینمای ایران و جهان با حضور کارشناسان، هنرمندان و اهالی سینما در این نهاد اکران و تحلیل شد که از این تعداد هفت اثر داخلی بود.
 
رئیس حوزه هنری یزد، گفت: در سال ۹۸ حدود پنج هزار دقیقه فیلم اکران و چیزی معادل آن نیز صرف تحلیل و بررسی آن‌ها شد که مورد استقبال علاقه‌مندان و فعالان این حوزه قرار گرفت.
 
کوچک‌زاده تصریح کرد: در این مدت حدود هزار نفر به تماشای این آثار نشستند و در نشست‌های آموزشی ـ تحلیلی شرکت کردند که نقش مهمی در ارتقای دانش و آگاهی آنان داشت.
 
این مسئول اکران و تحلیل آثار فیلم‌سازان یزدی با هدف تشویق آنها با عنوان «حال خوب» را از جمله برنامه‌های باشگاه فیلم دانست و بیان کرد: در همین راستا سال گذشته فیلم داستانی «خواب‌های خط‌خطی» نوشته رضا احمدی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمحمد حسینی مهریزی به نمایش در ‌آمد و با حضور کارگردان، برخی عوامل و اهالی سینما مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
 
وی حضور مدیران فرهنگی و هنرمندان مطرح استان به عنوان کارشناس برنامه را از نقاط قوت این سلسله نشست‌ها بیان کرد و ارتقای دانش و توانمندسازی استعدادهای هنری را از جمله اهداف باشگاه فیلم حوزه هنری یزد برشمرد.
 
به نقل از حوزه هنری یزد، کوچک‌زاده در پایان ضمن قدردانی از استقبال و مشارکت خوب هنرمندان بویژه جوانان از این نشست‌ها گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ادامه این نشست‌ها سه‌شنبه هر هفته ساعت ۱۸ از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود و اهالی سینما و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام حوزه هنری یزد به نشانی: @artyazd به صورت زنده در نشست تحلیل و بررسی فیلم شرکت کنند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..