رئیس میراث فرهنگی اردکان:

کاروانسرای «قلعه خرگوشی» اردکان مرمت می شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان از کاروانسرای قلعه خرگوشی به عنوان یکی از شاهکارهای دوران شاه عباس صفوی یاد کرد و گفت: این قلعه در دست مرمت و بازسازی قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محسن میرجانی با بیان اینکه در مرحله اول با فعالیت این گروه اجرای مولاژ کتیبه سردر و اصلاح و مرمت برخی تخریب‌های ناشی از حفاری انجام شده است، اظهار داشت: در این مرحله اصلاح و ترمیم شمع گذاری برای مقاوم سازی و جلوگیری از رانش ایوان‌های شرقی و جنوبی در دستور کار قرار گرفت و سنگ چینی مجدد و استحکام بخشی کامل ستون‌های سنگی این بنا انجام شد.

 
میرجانی بیان داشت: سعی ما بر این است با استفاده از توانمندی و ظرفیت گروه داوطلبان جهادی شهرستان اردکان، از تخریب این کاروانسرای ارزشمند جلوگیری کنیم تا در آینده با فراهم شدن اعتبار ویژه دولتی بتوانیم به طور کلی آن را بازسازی کنیم.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان ادامه داد: کاروانسرای ارزشمند و زیبای قلعه خرگوشی از جمله بناهایی است که مربوط به سال ۱۰۲۳ هجری قمری بوده و با شماره ۲۲۳۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..