سخنگوی شورای شهر در نشست خبری آنلاین:

‌ بسیاری از پل‌های عابر پیاده یزد باید جمع‌آوری شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با غیرقابل استفاده دانستن بسیاری از پل‌های عابر پیاده سطح شهر، خواستار جمع‌آوری این سازه‌ها ‌شد.

به گزارش یزدی نیوز "حمیدرضا قمی" سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد و رئیس کمیسیون شهر هوشمند روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ‌ماه در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد، گزارشی از عملکرد دو ماهه شورای اسلامی شهر در سال جاری در حوزه مسائل شهری و مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا ارائه و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

قمی در این نشست خبری آنلاین در رابطه با اقدامات انجام شده توسط شورای شهر یزد و شهرداری در ایام بروز و شیوع بیماری کرونا، ‌گفت: شورای اسلامی شهر موافقت کرد برای کاهش مراجعات به شهرداری برخی آیین‌نامه‌ها تا آخر مرداد ماه ۹۹ تمدید شود تا خطر ابتلای شهروندان به بیماری کرونا کمتر گردد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه‌ داد: خریداری دستگاه تشخیص نمونه برداری کرونا، تهیه و توزیع ۲۰۰ ‌بسته بهداشتی در حسن آباد یزد، ‌سپرده گذاری ١٠ میلیاردی در دو بانک برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا از جمله اقدامات خوب شورای اسلامی شهر در دوران بحران کرونا بود.
رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر به اقدامات این کمیسیون اشاره ‌و اظهار کرد: رونمایی از ربات پرستار با قابلیت خدمات توزیع دارو، ضد عفونی نمودن اماکن بهداشتی، اطلاع رسانی به بیماران و کمک به پزشکان، پرستاران و مدافعان سلامت که کمتر در ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرند، مهمترین اقدام کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر در ایام بحران کلونا بود.
‌قمی افزود: همچنین اجرای طرح دوچرخه های اشتراکی که دو ایستگاه آن در سطح شهر راه‌اندازی شده است، از فعالیت‌های کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر است و امیدواریم تا پایان خردادماه سال جاری همه ١٠ ایستگاه مدنظر به بهره برداری برسد. سخنگوی شورای اسلامی شهر در رابطه با مغایرت های مالی حساب های شهرداری یزد، خاطرنشان کرد: هرگز از شفافیت در موضوع مغایرت های مالی شهرداری عدول نمی‌کنیم و ریشه این مغایرت ها باید خشکانده شود.
وی ادامه داد: اما در شورای شهر چند ‌نوع تفکر وجود دارد که تعدادی از اعضای شورا اعتقاد دارند باید به شهرداری فرصت بیشتری داده شود و برخی از اعضا نیز معتقد هستند که فرصت داده شده کافی است و پرونده مغایرت های مالی باید به نهادهای نظارتی ارجاع داده شود که در عین حال باز هم به شهرداری مهلت مجددی داده شده تا آخرین دفاعیات را به شورا ارائه دهند.
قمی در بخش پایانی سخنان خود با غیر قابل استفاده دانستن بسیاری از پل های عابر پیاده یزد و تاکید بر اینکه امکان مکانیزه کردن آنها نیز وجود ندارد، خواستار جمع‌آوری این سازه ها شد و ‌گفت: ‌در این رابطه طرحی را به عنوان خطوط عابر پیاده هوشمند در نظر گرفته ایم که در دو نقطه شهر به صورت پایلوت اجرا شده است و پس از بحران کرونا نیز این طرح را ادامه خواهیم داد.
به گزارش یزدی نیوز، در این نشست خبری آنلاین که خبرنگاران خبرگزاری ها، مطبوعات، سایت ها و پایگاه های خبری یزد حضور داشتند، گزارش اقدامات کمیسیون‌های شورا در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، اجرای طرح دوچرخه های اشتراکی، پروژه‌های فرهنگی سال جاری شورا، مغایرت های مالی شهرداری، بررسی فر‌آیند اخذ عوارض کسب و پیشه، طرح رصدخانه فناوری، اختصاص بودجه برای راه اندازی کارخانه کمپوست، راه اندازی مرکز پژوهش ها‌ی شورای شهر و… ارائه شد.
 
★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..