افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در یزد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یزد: برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی از اواخر فروردین ماه قیمت تولیدات خود را با مجوز دولت ۲۰ درصد افزایش داده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدهادی قیامت افزود: برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی از اواخر فروردین ماه نرخ تولیدات خود را با مجوز دولت ۲۰ درصد افزایش قیمت داده‌اند و برخی نیز هنوز نه توزیعی داشته‌اند و نه قیمت محصولات خود را اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: این افزایش ۲۰ درصدی قیمت برخی لوازم خانگی ناشی از افزایش دستمزد، افزایش قیمت مواد اولیه و … بوده است که به صورت رسمی توسط تولیدکنندگان اعلام شده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یزد افزود: با توجه به افزایش نرخ دلار قیمت لوازم خانگی خارجی که معمولا به صورت قاچاق و از مبادی غیرقانونی مانند بانه وارد بازار می‌شود، افزایش بسیار زیادی داشته است و به صورت لحظه‌ای افزایش قیمت دارد.
قیامت گفت: کم و بیش لوازم خانگی در بازار موجود است، اما با توجه به شیوع کرونا، افزایش قیمت‌ها و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه بازار لوازم خانگی هم اکنون راکد است و بسیاری از مردم تنها به فکر تامین خوراک و پوشاک خود هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه برخی از شهروندان چاره‌ای جز خرید لوازم  خانگی ندارند و مجبور به خرید می‌شوند پیش بینی می‌شود قیمت لوازم خانگی نیز افزایش پیدا کند، اما چنانچه مردم با مشاهده افزایش قیمت‌ها خرید نکنند تولیدکنندگان هم نرخ تولیدات خود را کاهش می‌دهند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..