امام جمعه یزد:

کارگاه‌های خانگی تولید پوشاک در یزد توسعه یابد

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اکنون در بسیاری از خانه‌ها تولید ماسک رواج یافته است، گفت: خوب است از این فرصت برای توسعه کارگاه‌های خانگی تولید پوشاک در یزد استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه تعاون می‌تواند بیکاری را در کشور ریشه کن کند، اظهار داشت: بیکاری‌های جامعه ما به ویژه در بین فارغ التحصیلان به دلیل نبود تفکر و خلاقیت در سبک آموزش همچنین بی اطلاعی از دانش فنون است.

 
وی با بیان اینکه متأسفانه در سبک آموزشی ما تفکر و تعقل جایی نداشته به همین دلیل جوانان ما به دنبال نوآوری و خلاقیت در حوزه‌های مختلف نمی‌روند و به همین دلیل برای اشتغال خود دچار سردرگمی می‌شوند، افزود: اصلاً معنا ندارد که جوانی ۱۶ سال درس بخواند و پس از آن بیکار بماند، این نشان دهنده ضعف شدیدی است که در آموزش ما وجود دارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: مشکلات این سیستم سبب شده که در حوزه کار هم با مشکل جدی روبرو شویم و فارغ التحصیلان ما خودشان به فکر نوآوری و ایجاد کار جدید نمی‌روند.
 
ناصری، یکی از علل بیکاری جوانان را عدم اطلاع از کاری که باید انجام دهند دانست و تصریح کرد: لازم است حرفه‌ها و فنونی که مورد نیاز جامعه است را به جوانان معرفی کنیم و آموزش‌های لازم را به آنها بدهیم و پس از آن با حمایت‌های لازم زمینه‌ای فراهم کنیم که آنها مشغول به کار شوند.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: در طول دو ماه گذشته به مسئولان استانی و کشوری تذکر دادم که اکنون زمینه‌ای فراهم شده که صنعت پوشاک کشور را تقویت کنیم و به ویژه با کارگاه‌های تولید ماسک، ظرفیت بسیار خوبی به وجود آمده و می‌توان همین کارگاه‌ها را به کارگاه تولید پوشاک تبدیل کرد.
 
وی افزود: در طول سال بیش از ۳۰۰ میلیون قطعه لباس در کشور مصرف می‌شود که اکنون بخش زیادی از آن از خارج کشور تأمین می‌شود که به راحتی و بدون سرمایه زیاد می‌توانیم در طول چند ماه آموزش، فرصتی را به وجود آوریم که این پوشاک در کشور تولید شود و زمینه اشتغال بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور به وجود آید.
 
ناصری خاطرنشان کرد: اکنون زنان بسیاری در برخی از شرکت‌ها بدون بیمه و با حقوق بسیار کم مشغول به کار هستند در حالی که می‌توانند هر یک از آنها خودشان کارگاه تولید پوشاک راه اندازی کرده و برای خود و جمعی از بانوان محله درآمد خوبی تأمین کرده و نیاز کشور را هم رفع کنند.
 
وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات بیکاری‌های ناشی از کرونا هیچ صنعتی نمی‌تواند به اندازه صنعت پوشاک تأثیرگذار شود، گفت: راه اندازی صنعت پوشاک و در کنار آن مبارزه مناسب با قاچاق، زمینه‌ای فراهم می‌کند که کشور در این حوزه به خودکفایی کامل و بیکاری نیز به کمترین میزان ممکن برسد.
 
امام جمعه یزد افزود: البته موضوع مهمی که در این رابطه باید به آن توجه شود این است که دولت باید جلوی رانت خواری‌های موجود در جامعه را بگیرد چرا که اکنون بخشی از مشکلات صنعت پوشاک کشور مربوط به همین افراد است.
 
وی با اشاره به اینکه سیستم کاری کشور هم با مشکلاتی روبرو است، گفت: در این عرصه هم بی توجهی به تفکر و تعقل موج می‌زند و یک کارگر در جوانی به کارخانه‌ای وارد می‌شود و پس از ۳۰ سال با همان عنوان و تخصص بازنشست می‌شود و اصلاً در سیستم کاری ما رشد دادن این افراد وجود ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ما ۳۰ سال یک فرد را در پستی به کار می‌گیریم ولی به هیچ عنوان اقدامی نمی‌کنیم که آنها را توانمند کرده و زمینه‌ای فراهم آوریم که بتوانند خودشان به یک کارآفرین تبدیل شوند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..