دادستان یزد:

مدیریت اتباع خارجی از اختیارات استان خارج است

دادستان عمومی و انقلاب یزد، موضوع اتباع بیگانه را یکی از بزرگترین مشکلات استان دانست و گفت: مدیریت این موضوع از اختیارات استان خارج است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا حدادزاده در نشست مقامات قضائی استان یزد با نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از واگذاری‌هایی که تاکنون با نام خصوصی‌سازی رخ داده است، موجب توزیع رانت و تشدید نابرابری و بی‌عدالتی و متضررشدن استان شده است.

 
وی تصریح کرد: استان یزد به دلیل فعالیت واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی و بازار کار، یکی از مناطق مهاجرپذیر کشور است و این موضوع مشکلاتی از جمله بیکاری برای قشر فرهیخته و تحصیل کرده بوجود آورده است.
 
حدادزاده، تغییر در الگوی سرمایه گذاری و توسعه صنعت استان را مهم و ضروری برشمرد و افزود: با مهاجرت پذیری استان و مشکلاتی که این موضوع برای استان به به وجود آورده، باید به الگوی سرمایه گذاری و توسعه صنعت در استان با نگاهی نو نگریست.
 
وی در مورد اصلاح قوانین و بحث قانونگذاری، اظهار داشت: استفاده از نظرات کارشناسی قضات مجرب و فرهیخته و در ارائه طرح‌های حقوقی و حضور فعال نمایندگان منتخب استان یزد در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، می‌تواند در پیشبرد اهداف مشترک مؤثر باشد.
 
دادستان یزد به وجود رگه‌هایی از قدرت و ثروت در بحث فساد و زمین خواری اذعان کرد و گفت: برای موفقیت در مسئله مبارزه با فساد و زمین خواری و ویژه خواری‌ها باید تکلیف نهادها، بنگاه‌ها و ستادهایی که بحث نظارت بر آنها به صورت صریح و شفاف در قانون دیده نشده روشن و به صورت دقیق و روشن توسط قانونگذار نظارت بر آنها تعیین تکلیف شود.
 
حدادزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث اتباع در استان یزد اظهار داشت: بحث اتباع بیگانه یکی از بزرگترین مشکلات استان است که مدیریت آن از اختیارات استان خارج است و ضرورت دارد، سیاست کلان کشور در این حوزه مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.
 
 
منبع:خبرگزازی مهر

بخش نظردهی بسته شده است..