نرخ بیکاری در شهرستان مهریز ۹.۴ درصد است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز، این شهرستان را با نرخ بیکاری ۹.۴ درصد دومین شهرستان دارای کمترین نرخ بیکاری در استان خواند.

به گزارش یزدی نیوز «امیرعباس دهقانی‌زاده» با ارائه گزارشی از وضعیت و ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: در شهرستان مهریز یک هزار و ۴۴۰ کارگاه اقتصادی فعال است که از این تعداد ۳۷۰ واحد صنعتی در هفت شهرک و ناحیه صنعتی فعالیت دارند.

 
وی همچنین افزود: بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی، ۱۰ هزار و ۸۹۴ نفر در این واحدها مشغول بکار هستند.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز با اشاره به نرخ بیکاری شهرستان مهریز براساس نتایج آخرین آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران، بیان کرد: نرخ بیکاری شهرستان مهریز بر اساس آمار سرشماری مرکز آمار ایران ۹.۴ درصد است که از این لحاظ رتبه دوم کمترین نرخ بیکاری در بین شهرستانهای استان را دارد و بیشترین بیکاری شهرستان مربوط به حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان است.
 
 به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز، دهقانی زاده در پایان رویکرد و اهتمام شهرستان را توسعه صنایع پاک و کم آبخواه دانست و تاکید کرد: خوشبختانه در همین راستا نیز بیشترین درخواست سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پاک و سبز و تکنولوژی بالا یا صنایع کم آبخواه را داریم که امیدواریم سمت و سوی سرمایه‌گذاران، اشتغالزایی بیشتری را در این شهرستان رقم بزند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..