مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

عواید ۱.۵ میلیاردی موقوفه ای در یزد به زلزله زدگان خراسان اهدا شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: واقف خیراندیش یزدی عوائد موقوفه خود را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است به زلزله‌زدگان خراسان اهدا کرد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام حسین زارع زاده اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه یزد در طول سال به اجرای نیت موقوفات در زمینه‌های مختلف می‌پردازد که اکثر نیت‌ها، برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی، کمک به مستمندان و نیازمندان، برگزاری مراسم قرآنی و آموزش قرآن کریم، مهدویت و دیگر نیت‌ها است.

 
وی افزود: در این میان موقوفاتی نیز هستند که علاوه بر نگاه ویژه به شهر و استان خود، نگاهی به دوردست‌ها و استان‌های دیگر نیز دارند که نمونه آن را می‌توان واقف خیراندیش رستم بخت مند عنوان کرد که در زمان ثبت موقوفه‌اش، اعلام کرد که عوائد آن به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان خراسان‌های سه گانه اختصاص یابد.
 
زارع زاده با اشاره به اختصاص عوائد موقوفه رستم بخت مند به سیل‌زده و زلزله‌زده خراسان، گفت: در این موقوفه عنوان‌شده است که عوائد آن به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان خراسان اختصاص یابد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: هرساله عوایدی که از موقوفه رستم بخت مند که یک باغ در یزد است به دست می‌آید به خراسان‌های سه گانه داده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این موقوفه در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ به ثبت رسیده است، اضافه کرد: امسال مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عوائد این موقوفه به ادارات اوقاف و امور خیریه خراسان‌های سه گانه داده شد تا آنها این مبلغ را بر اساس نیت موقوفه هزینه کنند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..