توزیع بسته‌های معیشتی و افطاری گرم توسط مراکز افق اوقاف یزد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد از اجرای طرح افق در هفت امامزاده این شهرستان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و اعلام کرد: در همین راستا حدود ۲۰۰۰ بسته معیشتی با حداقل ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان آماده توزیع بین نیازمندان شده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین کاظمی» با اشاره به اقدامات اداره اوقاف شهرستان یزد در رابطه با ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این اداره علاوه بر اقدامات قابل توجهی که در راستای مبارزه با کرونا ویروس مانند گندزدایی و ضدعفونی امامزادگان و بقاع متبرکه انجام داده، از محل نیات وقفیات نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع افطاری گرم بین نیازمندان و مردم اقدام می‌کند.

 
وی افزود: اداره اوقاف شهرستان یزد حدود ۲۰۰۰ بسته معیشتی با حداقل ارزش ۲۵۰ هزار تومان آماده کرده که هفت امام‌زاده شهرستان در قالب طرح «افق» در این راستا اقدام می‌کنند.   
 
کاظمی امامزادگان و بقاع مجری این طرح در شهرستان یزد را شامل آستان‌های مقدس امامزادگان «سید جعفر محمد»، «ابو جعفر محمد»، «سید گل سرخ»، «سید نصر الله»، «فتح الدین رضا» و «شاهزاده فاضل» و «سهل ابن علی» علیهم‌السلام اعلام کرد و گفت: در این طرح علاوه بر اعطای بن‌ و بسته‌های معیشتی، اقلام خشک و بسته‌های پروتئینی شامل گوشت و مرغ و تخم مرغ و تن ماهی به ارزش حدود یک میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم در طرح «افطار علوی» از طریق مراکز «افق» امام‌زادگان، خاطرنشان کرد:مراکز نیکوکاری و فرهنگی افق امامزادگان نسبت به شناسایی نیازمندان محلات و محدوده‌های مجاور و ثبت آنها در سامانه مرکز افق اقدام می‌کند و براساس نیازمندی افراد برای توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین آنها اقدام شود.
 
وی از مشارکت خیرین و واقفان با امامزادگان در امر تهیه افطاری، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، مراسم افطاری در امامزادگان به همت خیرین برپا میشود ولی امسال با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این مشارکت در قالب تهیه و توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی انجام می‌شود و تا پایان ماه مبارک نیز متقاضیان مشارکت در این امر خیر می‌توانند از طریق معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان به صورت مستقیم اقدام کنند.
 
رییس اوقاف شهرستان بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بر فرآیند توزیع بسته‌های معیشتی و افطاری گرم تاکید و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای نیت موقوفه «عبدالکریم صفار یزدی» ۳۰ هزار قرص نان در ۳۲ نانوایی شهرستان یزد پخت و با اعطای بن‌های غیرنقدی بین نیازمندان توزیع می‌شود و علاوه بر این نیز توزیع بسته‌های ویژه نان خشک نیز به صورت صلواتی در بین نیازمندان انجام می‌شود.
 
کاظمی با اشاره به پخش برنامه «تا سپیده» از شبکه سیمای استانی در هنگام سحرگاه با پشتیبانی و استفاده از پتانسیل‌های اوقاف در امامزاده «سید جعفر محمد» (ع)، از اجرای برنامه‌هایی فرهنگی مانند پخش ویژه برنامه تلویزیونی شب‌های قدر در سه امامزاده شهرستان خبر داد و در این باره اضافه کرد: مراسم شب‌های قدر به صورت زنده یا ضبط شده از طریق صفحه اینستاگرامی این امامزادگان به نشانی‌های «darbargah.aftab»، «bargah_noor» و «seyedjafermohammad» پخش خواهد شد.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..