مدیرکل مدیریت بحران استان یزد مطرح کرد:

خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی طوفان در استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: وزش شدید طوفان به درختان، مزارع، خودروها و تأسیسات برقی استان ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

به گزارش یزدی نیوز‌محمود شاکری شمسی  اظهار داشت: در اثر طوفان شدیدی که از بعد از ظهر روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه شروع شد و تا بامداد روز دوشنبه نیز در استان ادامه داشت و سرعت آن در برخی مناطق مانند ابرکوه ۱۲۲ کیلومتر بر ساعت و در دیگر مناطق تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، متأسفانه دو نفر از راکبین موتورسیکلت در محور بافق- باقرآباد، جان خود را از دست دادند.

 
مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: علاوه بر خسارت‌های جانی، صدمه‌های نسبتاً سنگینی به شبکه برق وارد شد و این طوفان شدید، قطعی موقت برق برخی از شهرها و روستاها، واژگونی یک دکل برق فشار قوی، کنده شدن تابلوهای تبلیغاتی و شکسته شدن تیرهای برق را به همراه داشت.
 
شاکری شمسی عنوان کرد: شکسته شدن تعداد زیادی از درختان، خسارت به تعداد قابل توجهی از خودروهای شهروندان به دلیل شکستگی درختان، خسارت زیاد به باغداران به ویژه باغ‌های پسته، زردآلو و انگور به ویژه در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و خاتم از دیگر پیامدهای این طوفان بود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی بوده، برآورد اولیه خسارت این طوفان بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است و همچنین تعدادی از گلخانه‌ها و واحدهای دامی استان نیز از ١٠ تا ٣٠ درصد خسارت دیده‌اند.
 
شاکری شمسی تصریح کرد: جمع‌بندی نهایی این برآوردها و خسارت‌های ناشی از طوفان، توسط دستگاه‌های متولی در حال جمع‌آوری است که به محض آماده شدن به اطلاع مردم استان خواهد رسید.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..