انتقام‌گیری اینستاگرامی دختر یزدی برای برادرش

رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام که عکس‌های شخصی دختر عمه خود را در آن منتشر کرده بود، در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌ که تازه عروس ۲۴ ساله‌ای با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شده فردی ناشناس در فضای مجازی پیجی با نام وی ایجاد و با سوء‌استفاده از عکس‌های خصوصی و شخصی اقدام به هتک حیثیت کرده و سعی در بر هم زدن زندگی مشترک وی را دارد، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و به‌کارگیری شگردهای پلیسی، مجرم را که دختر دایی شاکیه بود شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نامبرده را احضار کردند.

 
وی افزود: متهمه در مواجه با ادله جرم لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی اقرار و دلیل انجام این جرم را جواب رد شاکیه در برابر خواستگاری از وی برای برادرش عنوان کرد.
 
رئیس پلیس فتای یزد، گفت: کاربران توجه داشته باشند که جعل هویت و عنوان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در فضای مجازی زیاد اتفاق می‌افتد که سازمان‌ها و شخصیت‌ها می‌توانند این موضوع را رصد و با طرح شکایت در دفاتر خدمات قضایی موضوع را پیگیری کنند.
 
این مسئول تصریح کرد: متاسفانه برخی کاربران با تصور این‌که استفاده از نام و شهرت افراد دیگر در این فضای سایبر جرم نیست و برای سرگمی با نام دیگران اکانت، گروه و یا صفحه‌ای ایجاد میکنند، لذا توجه داشته باشند، اینکار جرم تلقی شده و عواقب قضایی درپی خواهد داشت.
 
 به نقل از پلیس فتا، وی در پایان به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: به هیچ عنوان به دوستی‌های فضای مجازی اعتماد نکرده و تحت تاثیر وعده و وعیدها و جملات اغواکننده قرار نگیرند و اطلاعات شخصی خود از جمله شماره همراه، عکس‌های شخصی و خصوصی خود را به اشتراک نگذارند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزاراشات مردمی آن را ثبت و اعلام کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..