مدیرکل زندانهای استان یزد خبر داد:

۲۲۵ زندانی مالی در زندانهای یزد/ ۷۴۰ میلیارد ریال تا آزادی

مدیرکل زندانهای استان یزد گفت: در حال حاضر ۲۲۵ زندانی جرائم مالی غیرعمد در زندانهای استان در بند هستند.

به گزارش یزدی نیوز رضا ذوالفعلی نژاد در اولین جشن گلریزان مجازی استان یزد اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ برای آزادی ۲۶۰ نفر محکومین مالی جرایم غیر عمد بالغ بر ۱,۰۷۵ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان حدود ۷۳ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

 
وی بیان کرد: به همت اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها، بالغ بر ۱,۰۰۲ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۷۳ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۶۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.
 
ذوالفعلی نژاد افزود: در حال حاضر ۲۲۵ زندانی با جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان بسر می‌برند که مبلغ بدهی آنها بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال است که ۱۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش این ستاد شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها گذشت رضایت مندانه از شکات اخذ شد و اکنون برای آزادی آنها مبلغ بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز است.
 
مدیرکل زندان‌های استان یزد یادآور شد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشن‌های اجتماعی گلریزان را به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی امسال از طریق فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز یزد برنامه‌ها را در راستای آزادی زندانیان اجرا خواهیم کرد.
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز در این مراسم گفت: مهمترین و اساسی‌ترین هدف ستاد دیه بحث پیشگیری و درمان است و هدف تمامی این مجموعه که در این برنامه پیرامون تصادفات و حوادث رانندگی صحبت خواهیم کرد.
 
اسلام افشون بیان کرد: انشاالله در برنامه‌های مجازی دیگر در زمینه پیشگیری پیرامون مباحثی همچون نفقه، مهریه، حوادث کارگاهی و چک‌های غیر کلاه برداری صحبت خواهیم کرد.
 
افشون گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا امسال به جای اینکه مردم در جشن‌های گلریزان حضور یابند، به صورت مجازی و آنلاین مهمان خانه‌های آنها خواهیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..