کمک به بیماران بدحال کرونایی با خرید دستگاه هموپرفیوژن در یزد

مسئول هماهنگی پویش قهرمانان جبهه سلامت یزد از خریداری یک دستگاه هموپرفیوژن برای اولین بار در این استان برای پاک سازی خون بیماران به ویژه بیماران بدحال کرونایی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«اصغر نبیل» به کمک‌های قهرمانان جبهه سلامت یزد در زمینه مهار بیماری کرونا در استان اشاره و اظهار کرد: در ابتدای شیوع بیماری به منظور حمایت از کادر درمان و تشویق و تزریق انرژی مضاعف به آنان نسبت به اهدای بسته‌های مختلف اقدام و سپس برای حمایت از این قهرمانان، لوازم مورد نیاز بهداشتی مانند ماسک دستکش و سایر اقلام مورد نیاز به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون تومان تهیه شد.

 
وی ادامه داد: رویکرد جدید این پویش خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها برای مهار کروناویروس است که در همین راستا نیز تعدادی دستگاه کمک تنفس و دستگاه دیالیز توسط خیرین این پویش، خانه فرهنگ صدوقی و هتلداران یزدی تهیه شد اما مهمترین گام در این رویکرد، خرید دستگاه هموپرفیوژن برای اولین بار در استان بود.
 
وی در رابطه با اهمیت این دستگاه اظهار کرد: هموپرفیوژن اولین دستگاه یزد است که با قرارگیری در مسیر خون، داروهای مضر و عفونت‌ها را از خون می‌گیرد و می‌تواند کمک بسیار زیادی به بیماران بدحال کرونایی کند.
 
نبیل که مدیریت یکی از هتل‌های یزد را نیز برعهده دارد، از ورود این پویش با کمک خیرین به حوزه معیشت افراد آسیب دیده در حوزه گردشگری نیز خبر داد و گفت: در گام اول با همکاری خانه فرهنگ صدوقی و هتلداران یزد تلاش خواهیم کرد تا همکاران خود در مشاغل آسیب دیده مانند راهنمایان گردشگری را که در این بحران دچار خسارت و بیکاری شده‌اند، حمایت کنیم.
 
مسئول هماهنگی پویش قهرمانان جبهه سلامت اضافه کرد: علاوه بر تهیه بسته‌های معیشتی با کمک فعالان هتلدارای و گردشگری و بن‌های خرید و شناسایی افراد آسیب‌پذیر، تسهیلاتی قرض الحسنه بین پنج تا ۲۰ میلیون تومان با بهره سه درصد و چهار ماه استراحت با سپرده‌گذاری خیرین اخذ و به افرادی که مشاغلشان از رونق و کسب و کار افتاده اعطا می‌شود.
 
یادآور می‌شود: قبل از خرید این دستگاه هموپرفیوژن که به مبلغ ۱.۱ میلیارد ریال خریداری شده است، دستگاهی برای جمع‌آوری سموم و داروهای مضر خون نداشت و برای بیماران کرونایی، فیلترهایی را بر سر دستگاه دیالیز قرار می‌دادند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..